تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
7

عملیات بازسازی ضربتی ۱۸روستای زلزله زده اندیکا شروع شد

  • کد خبر : 5217
  • 23 آبان 1400 - 11:57
عملیات بازسازی ضربتی ۱۸روستای زلزله زده اندیکا شروع شد
امید جنوب - رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا گفت:عملیات بازسازی ضربتی ۱۸روستای زلزله زده از مجموع ۳۳ روستای آسیب دیده از زلزله اندیکا شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، ابراهیم جعفری شهنی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:عملیات بازسازی این روستاها همزمان با پایان آواربرداری آغاز شده و تا ۲۰ روز آینده اغلب واحدهای مسکونی این روستاها که حدود ۳۰۰واحد هستند تا مرحله فنداسیون و سقف پیش خواهد رفت وپس از آن زمینه برای فراهم کردن سرپناه موقت برای ساکنان این روستاها مهیا خواهد شد.
وی با بیان اینکه در هر روستایی که کار آواربرداری پایان می یابد بلافاصله بازسازی خانه ها شروع می‌شود افزود: تنها مشکل برای سرعت گرفتن روند بازسازی ، پراکندگی روستاهای زلزله زده ، سخت گذر بودن و نداشتن راه مناسب است که این مساله سبب شده برخی از اقلام مورد نیاز بازسازی را با چهارپایان حمل کنیم.
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا در ادامه افزود:هدف گذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بنیاد مسکن لرستان که معین بازسازی اندیکا است این است که تا پایان امسال بازسازی همه واحدهای تخریبی و آسیب دیده اندیکا را به پایان برسانیم.
جعفری شهنی افزود: برای بازسازی هرواحد مسکونی احداثی ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۱.۵میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد اختصاص یافته است ولی تلاش شده با کاهش هزینه ها و تامین سیمان رایگان روند بازسازی در اندیکا شتاب گیرد.
در جریان زلزله ۵.۷یشتری ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۹۸۰واحد مسکونی به کلی تخریب شده و به یک هزار و ۹۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی اندیکا خسارت وارد شد.
رییس جمهوری اسلامی ایران که هفتم آبان ماه به همراه معاون اول و تنی چند از وزیران به مناطق زلزله زده اندیکا در شمال شرق خوزستان سفر کرد بر شتاب بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده با توجه به در پیش بودن فصل سرما تاکید کرد.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه در ۲۰۰کیلومتر شمال شرق اهواز واقع شده و به لحاظ امکانات و زیرساخت های توسعه‌ای جزو مناطق کم برخوردار خوزستان محسوب می‌شود.شغل مردم این منطقه که زندگی عشایری دارند دامداری است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.