تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
6

عملیات اجرایی برج کنترل ترافیک دریایی بندر خرمشهر آغاز شد

  • کد خبر : 7618
  • 21 دی 1400 - 16:50
عملیات اجرایی برج کنترل ترافیک دریایی بندر خرمشهر آغاز شد
امید جنوب-مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: عملیات اجرایی سازه بتنی ساختمان مرجع دریایی و برج کنترل ترافیک بندر و دریانوردی خرمشهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا نوراله اسعدی اظهار داشت: پروژه احداث ساختمان مرجع دریایی و برج کنترل ترافیک بندرخرمشهر با هدف ارتقای ایمنی تردد شناورها در آبراه اروند و کارون با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

وی افزود: ساختمان مرجع دریایی بندر خرمشهر شامل فضای اداری با زیر بنای یک‌هزار و ۸۰۰مترمربع و برج کنترل به ارتفاع ۳۵ متر و مساحت تقریبی چهار هزارمتر مربع است.


مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در حال حاضر فونداسیون برج کنترل و ستون‌های طبقه همکف در دست اجرا بوده و حمل تیرچه‌ها و بلوک‌های سقفی تمام پروژه ساختمان مرجع دریایی بندر خرمشهر آماده‌سازی شده است.


اسعدی بیان داشت: ساختمان مرجع دریایی بندرخرمشهر با کاربری کنترل ترافیک دریایی و پشتیبانی اداری در سه‌طبقه به منظور ساماندهی کارکنان واحدهای فنی و مهندسی امور دریایی احداث می شود.

وی گفت: این پروژه با طراحی دقیق مهندسی و با رعایت تمام الزام فنی و مطابق با دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مورد تایید وزارت راه و شهرسازی احداث و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=7618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.