تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
3

علت ۴۵ درصد شیوع کرونا در دزفول دورهمی خانوادگی است

  • کد خبر : 2085
  • 02 شهریور 1400 - 10:07
علت ۴۵ درصد شیوع کرونا در دزفول دورهمی خانوادگی است
امید جنوب - فرماندار ویژه شهرستان دزفول با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان گفت: علت ۴۵ درصد شیوع کرونا در دزفول دورهمی‌های خانوادگی و ارتباط با افراد مبتلا است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ،علی فرهمندپور دوشنبه در گفت‌وگوی رادیویی افزود: آمار کرونا در دزفول با وجود تمام تلاش‌های کادر درمان و استفاده از تمام ظرفیت‌ها نگران کننده است.
وی همکاری همه جانبه برای جوابگو بودن بیمارستان دزفول به بیماران کرونایی را ضروری دانست و افزود: مقرر شد بیمارستان‌های ۵۸۰ ارتش، پایگاه هوایی، آیت الله نبوی و تامین اجتماعی مجهز و در وضعیت آماده باش قرار گیرند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: این بیمارستان‌ها درصورت نیاز وارد چرخه درمان کرونا می‌شوند تا هیچ مراجعه کننده‌ای بدون تخت و خدمات نماند علاوه بر آن دستور آمادگی لازم برای ایجاد بیمارستان صحرایی داده شده است.

وی افزود: اگر وضعیت به همین صورت ادامه یابد، بیمارستان‌های شهرستان برای خدمات‌رسانی کافی نخواهند بود.
فرهمندپور بیان کرد: تدابیر سخت‌تری برای مقابله با وضعیت فعلی اندیشیده شده است اما مردم باید به طور جدی در اجرای مصوبات همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: مراکز تزریق واکسن با ظرفیت‌های بیشتری افزایش یافتند و طی چند روز آینده هم به شمار مراکز افزوده خواهد شد.
فرماندار ویژه دزفول اظهارداشت: فردا سه شنبه تمامی پایگاه‌های تزریق هر ۲ دُز واکسن در شهرستان دزفول تعطیل خواهند بود و از روز چهارشنبه سوم شهریورماه با رسیدن سهمیه، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
وی از مردم خواست از مراجعه بدون ثبت نام قبلی در سامانه دریافت واکسن، خودداری کنند زیرا در ستاد مقابله با کرونا مصوب شد به هیچ عنوان افرادی که در سامانه نام نویسی نکرده‌اند، واکسن کرونا دریافت نکنند.
فرهمندپور بیان کرد: دزفول در هفته گذشته دوباره با تزریق هفت هزار و ۲۰۰ درگز واکسن در یک روز در جایگاه دوم کشوری از نظر تزریق واکسن قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۳ درصد جامعه هدف در دزفول دز اول و ۳۰ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: بعد از اهواز و آبادان بیشترین جامعه هدف واکسیناسیون در استان متعلق به شهرستان دزفول است.

فرماندار ویژه دزفول استقبال از واکسیناسیون در شهرستان دزفول را خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: طبق گزارش‌ها، مرگ ناشی از کرونا در سنین بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای واکسینه شده کاهش چشمگیری داشته است.
وی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان افزود: همکاری هیات‌های  مذهبی شهرستان، مردم و نیروی انتظامی در اجرای برنامه‌های دهه اول محرم جای قدردانی دارد همچنین از مردم و خیرینی که نذور خود را با اهدای سرنگ، سرم، مواد ضدعفونی کننده و دیگر اقلام ضروری ادا کردند قدردانی می‌شود.

فرهمندپور گفت: در این مدت یک خیر با اهدای ۵۰ هزار سرنگ و خیری دیگر با اهدای چند کپسول اکسیژن به حوزه درمانی شهرستان کمک بسزایی داشتند. 

شهرستان ۵۰۰ هزار نفره دزفول در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و تاکنون افزون بر ۱۴۰ هزار دز واکسن در این شهرستان تزریق شده است. 

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2085

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.