تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
29
استاندار خوزستان:

عادی انگاری کرونا، مهمترین مشکل کنونی در خوزستان است

  • کد خبر : 1988
  • 31 مرداد 1400 - 11:49
عادی انگاری کرونا، مهمترین مشکل کنونی در خوزستان است
امید جنوب - استاندار خوزستان گفت: مهمترین عارضه کنونی در خوزستان عادی انگاری کرونا است به گونه‌ای که هر موقع، وضع قدری بهتر شود مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، قاسم سلیمانی دشتکی عصر روز شنبه در نشست استانی ستاد مدیریت کرونا در محل استانداری بیان کرد: عوامل متعددی همچون روابط فرهنگی قوی در خانواده‌ها، آداب و سنن خاص و برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی در خوزستان باعث شده تا امروز وضعیت خوبی به لحاظ کرونا نداشته باشیم.

وی افزود: رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی موجب شده که زحمات ستاد استانی مدیریت کرونا و دانشگاه علوم پزشکی کم رنگ تر شود لذا از مردم خوزستان تقاضا دارم به خاطر حفظ سلامت خود و خانواده‌های خود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند چرا که این ویروس بسیار خطرناک و سرعت انتقال بالایی دارد.

استاندار خوزستان گفت: از مردم خوزستان می‌خواهم در صورت امکان از حضور در تجمع‌ها پرهیز کنند زیرا ممکن است چند نفر در این اجتماع به طور ناخواسته مبتلا باشند و این افراد ناقل، بیماری را به بقیه منتقل کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم با تلاش همه جانبه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، طرح شهید سلیمانی و کمک سایر دستگاه ها بتوانیم این بیماری را کنترل و به شرایط عادی برگردیم.

سلیمانی دشتکی گفت: بیماران هر شهرستان باید جزو آمار همان شهرستان لحاظ شوند تا علاوه بر کنترل بیماری، بتوان بیماران هر منطقه را شناسایی و از شیوع بیماری جلوگیری کرد.

وی به روند صعودی بیماری در آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و افزود: گروهی متشکل از نماینده استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و دادستانی به این مناطق اعزام خواهد شد تا وضعیت بیماری، بحث تست و رهگیری، روند واکسیناسیون و پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی را در مبارزه با کرونا پیگیری کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید بیماری هر چه سریعتر در خوزستان مدیریت شود گفت: نباید اجازه دهیم که کمبود تجهیزات و دیگر موارد باعث فوت عزیزانمان بر اثر کرونا شود.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1988

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.