تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
7
عضو شورای شهر اهواز؛

ضرورت توجه به شفافیت و نظارت بر عملکرد در شورای ششم

  • کد خبر : 9167
  • 16 اسفند 1400 - 20:37
ضرورت توجه به شفافیت و نظارت بر عملکرد در شورای ششم
امید جنوب، عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت:از ابتدای شروع به کار شورای ششم شفافیت و نظارت بر کارها مد نظر اعضا بوده و اقدامات ابتدایی در این خصوص در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا سیدمحمدجواد رضوی در خصوص میزان بودجه امسال اهواز، اظهار کرد: بودجه سال جاری اهواز ۳.۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، پیش‌بینی‌ها بر این است که تا پایان سال ۲۰۰۰ میلیارد این بودجه محقق شود.

وی با اشاره به افزایش بودجه امسال نسبت به سال قبل، افزود: شهرداری اهواز با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌هایی که انجام داده، بودجه پیشنهادی خود را با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به سال قبل به میزان ۷,۵۰۰ میلیارد تومان ارائه داده است که این برنامه و تعیین بودجه با هدف ایجاد تحرک و تحول در اهواز و بودجه محقق می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در بررسی‌های انجام شده و با توجه به محقق نشدن بودجه سال ۱۴۰۰ به طور کامل، ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری را کاهش داد تا احتمال تحقق بیشتر باشد و شهرداری بتواند تحرک و تحولی که مد نظر دارد، را ایجاد کند، بودجه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی مصوب شده، با توجه تجربه پیشین و عدم تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه منطقی‌تر و قابلیت دستیابی به آن برای شهرداری راحت‌تر است.

وی در خصوص شفافیت در شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع به کار شورای ششم شفافیت و نظارت بر کارها مد نظر اعضا بوده و اقدامات ابتدایی در این خصوص در حال انجام است.

رضوی با بیان اینکه در گذشته آمار درستی از نیروی انسانی در شهرداری وجود نداشت، ادامه داد: در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه هوشمند، ساماندهی نیروی انسانی آغاز شده است و در سایر زمینه‌ها نیز شهرداری مکلف شده است تمام قراردادها، مزایده و مناقصات خود را در سامانه دولت بارگذاری و اجرا کند.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص زمان شروع پروژه‌ها، گفت: یکی دیگر از مواردی که در راستای طرح شفایت قرار بر اجرای آن است، اعلام زمان شروع و پایان پروژه‌های عمرانی، گزارش مستمر از میزان هزینه کرد و پیشرفت پروژه است که شهرداری مکلف به اجرای آن در سال آینده شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9167

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.