تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
5
رئیس دادگستری خوزستان:

صدور حکم آزادی هفت زندانی واجد شرایط ندامتگاه دزفول

  • کد خبر : 11706
  • 29 خرداد 1401 - 10:57
صدور حکم آزادی هفت زندانی واجد شرایط ندامتگاه دزفول
امید جنوب- رئیس دادگستری خوزستان در بازدید از زندان دزفول، دستور آزادی هفت زندانی واجدشرایط این ندامتگاه را صادر کرد.

علی دهقانی در بازدید و رسیدگی قضایی از زندان دزفول، ارتباط چهره به چهره با زندانیان را یکی از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان و در راستای عمل به منویات ریاست قوه قضاییه پیرامون برنامه‌های تحول و تعالی محور نظام قضایی دانست.

او گفت: استفاده از ظرفیت‌های مکانیزه در راستای دادرسی الکترونیک، توسعه میزان استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان واجد شرایط، کاهش میزان ورودی به زندان‌ها از طریق رویکرد زندان زدایی در روند رسیدگی به مجازات‌ها و همچنین کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری از رویکرد‌های مهم است.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: همسو با این سیاست‌ها، برخورد قاطع با مجرمان خاص، خشن و حرفه‌ای و صیانت از امنیت و آسایش مردم در مواجهه با مجرمان حرفه‌ای نیز با جدیت دنبال می‌شود.

این مقام مسئول همچنین بر ضرورت اشتغال حداکثری محکومان تاکید کرد و گفت: توصیه ما به مقامات قضایی این است که در راستای تحقق سیاست اشتغال حداکثری زندانیان، نهایت همکاری و مشارکت را با مجموعه زندان داشته باشند.

آقای دهقانی همچنین در نشستی که با حضور مدیرکل زندان‌های استان برگزار شد با حدود ۱۰۰ نفر از زندانیان دیدار و پس از استماع درخواست‌ها و مشکلات پرونده کیفری آنان، دستور لازم را به مراجع قضایی به منظور رسیدگی به موارد عنوان شده ابلاغ کرد.
همچنین به دستور رئیس کل دادگستری خوزستان تعداد هفت نفر از زندانیان واجد شرایط پس از بررسی پرونده و با اعطای تمهیدات و ارفاقات قضایی و قانونی، از زندان آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=11706

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.