تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9
رییس سازمان صمت خوزستان:

صادرات کالای غیرنفتی از خوزستان ۱۰۲ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 5174
  • 22 آبان 1400 - 11:29
صادرات کالای غیرنفتی از خوزستان ۱۰۲ درصد افزایش یافت
امید جنوب - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از صادرات ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار محصولات غیرنفتی از مرزهای خوزستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، امیرحسین نظری در گفت و گو با خبرنگاران ، با اشاره به صادرات غیرنفتی از مرزهای خوزستان اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۶.۸ میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از مرزهای خوزستان صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه ۲۵ درصد از کل صادرات از مرزهای خوزستان به کشور عراق بوده است، گفت: صادرات به کشور عراق در ۶ماه نخست امسال حدود ۶۳۰ میلیون دلار و معادل ۲۵ درصد از کل صادرات از مرزهای خوزستان است.

نظری در خصوص مرزهای صادراتی خوزستان عنوان کرد: بیشترین صادرات انجام شده در نیمه نخست امسال به ترتیب از مرز شلمچه، بندر امام خمینی (ره) و مرز چذابه انجام شده است.

وی افزود: محصولات پتروشیمی، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی، فلزی و شیمیایی از جمله مهمترین اقلام صادراتی از خوزستان به کشورهای هدف هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.