تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6
رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر عنوان کرد

شیوع گسترده اُمیکرون با کاهش ایمنی جامعه / خطر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط کنونی

  • کد خبر : 8132
  • 06 بهمن 1400 - 11:00
شیوع گسترده اُمیکرون با کاهش ایمنی جامعه / خطر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط کنونی
امید جنوب - رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به افزایش تصاعدی موارد مثبت کرونا، نسبت به آغاز موج هشدار داد و گفت: این مساله می‌تواند زنگ خطری برای افزایش تعداد مبتلایان در روزهای آینده و وقوع مشکلات جدی باشد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر مجتبی کلانتر در گفت‌وگو با خبرنگاران ، با اشاره به شناسایی دو مورد ابتلا به اُمیکرون در شوشتر اظهار کرد: با توجه به اینکه تنها از یک درصد نمونه‌های مثبت کرونا، تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود، قطعا تعداد موارد ابتلا به اُمیکرون در شوشتر نیز بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه اُمیکرون سویه غالب در کل کشور است، افزود: روند موارد مثبت کرونا در شوشتر در روزهای اخیر تصاعدی بوده که این مساله نشان می‌دهد در ابتدای آغاز موج بعدی بیماری هستیم. این مساله می‌تواند زنگ خطری برای افزایش تعداد مبتلایان در روزهای آینده و وقوع مشکلات جدی باشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به تاثیر بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها در بدتر شدن شرایط شیوع بیماری گفت: در حال حاضر تست تعدادی از دانشجویان خوابگاهی که در حال امتحان دادن هستند، مثبت شده است. اگر ترم جدید دانشگاه‌ها حضوری باشد قطعا هنگام آغاز ترم در مدارس و دانشگاه‌ها با اجتماعات دانش‌آموزان و دانشجویان، شیوع ویروس را خواهیم داشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در کل کشور زیرساخت‌های لازم برای اسکان و قرنطینه دانشجویان چندان وجود ندارد.

وی بیان کرد: از طرف دیگر نیز با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استقبال کم از دریافت دوز سوم واکسن و تاخیر افراد زیادی برای دریافت دوز دوم، عملا ایمنی جامعه در حال کاهش است که این شرایط می‌تواند منجر به شیوع گسترده اُمیکرون شود.

کلانتر افزود: هر چند گفته می‌شود سویه اُمیکرون از نظر مرگ و میر ضعیف‌تر است اما شدت آن در کشورهای مختلف متفاوت بوده است. با افزایش موارد ابتلا، موارد بستری نیز بیشتر و خدمات‌دهی ضعیف‌تر می‌شود بنابراین ممکن است هر اتفاقی بیفتد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8132

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.