تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
14

شهید علی هاشمی یکی از قله های فرماندهی در جنگ و دفاع مقدس بود

  • کد خبر : 3993
  • 18 مهر 1400 - 9:39
شهید علی هاشمی یکی از قله های فرماندهی در جنگ و دفاع مقدس بود
امید جنوب - سردار شاهوارپور در آیین افتاحیه یادمان شهید علی هاشمی: یکی از مولفه‌های مهم در دفاع مقدس حوزه معنوی رزمندگان بود و یکی از برجستگی‌های وجود این مرد بزرگ، معنویت و تاثیرگذاری معنوی بر رزمندگان و فرماندهان بود که  این موضوع نیاز به پردازش دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، سردار حسن شاهوارپور در آیین افتتاحیه یادمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی که شامگاه شنبه (۱۷ مهرماه) در گلزار شهدای اهواز برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: امشب به یاد مردی که پس از سال‌ها باید از نام و یاد او تاسی بگیریم، دور هم جمع شده‌ایم. سردار علی هاشمی یکی از فرماندهان بنام دفاع مقدس است.

وی افزود: در دفاع مقدس، شهدا و فرماندهان بزرگی داشتیم؛ فرماندهان قله‌های جبهه‌های نبرد بودند. در ارتش جمهوری اسلامی، شهید امیر سپهبد شیرازی یکی از قله‌های بنام فرماندهی در ارتش و نیروهای مسلح است. در سپاه نیز فرماندهان بنامی مانند شهید علی هاشمی داریم که در مقاطع مختلف دفاع مقدس با شجاعت، تدبیر و برنامه در مقاطع بن بست جنگ، هدایت و فرماندهی و حماسه‌آفرینی کردند.
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: برای مرور زندگی و مجاهدت‌های این سردار و به یاد او، بنا است یادمان و مکانی برای مشق رفتار این سردار عزیر افتتاح کنیم. به فرمایش مقام معظم رهبری، سردار حاج علی هاشمی جوانی بود که در روزهای سخت، فرمان امام(ره) را لبیک گفت و در سخت‌ترین جبهه یعنی جبهه میانه خوزستان، با دشمن جنگید و فرماندهی کرد.
شاهوارپور با بیان اینکه یکی از چشمه‌های توانایی این سردار عزیز سازمان‌دهی و بسیج نیروهای مردمی محلی بوده است، افزود: سردار هاشمی از اهواز، حمیدیه و دشت آزادگان جوانان عزیزی را بسیج و سازمان‌دهی کرد و برای توقف دشمن در کنار دیگر نیروها، مردانه ایستاد و جنگید.
وی گفت: در ۹ مهرماه دشمن در محور حمیدیه و در ۲۶ آبان‌ماه دشمن در سوسنگرد شکست خورد؛ این شکست‌ها به یمن فرماندهی و تدبیر و مدیریت مردانی مانند سردار هاشمی بود. قطعا بدون برنامه، امکان نداشت دشمن را در محور میانی که برای رسیدن به اهواز در حال تلاش بود، متوقف کنیم و شکست دهیم تا عقب‌نشینی کند.
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان افزود: یکی از تلاش‌های این مجاهد، بسیج نیروها و تربیت فرماندهان بود؛ فرماندهانی که بخشی از آن‌ها در دفاع مقدس به شهادت رسیدند. سردار سلیمانی همواره از نام سردار هاشمی و مجاهدت‌های این مرد بزرگوار برای تربیت نیروهای کارآمد و توانمند نام می‌برد.
وی گفت: مقطع دیگر تلاش سخت این مجاهد، پس از پیروزی در فتح خرمشهر و عملیات‌های پیوسته برای بیرون راندن دشمن بود.
شاهوارپور بیان کرد: در سال ۶۲ جنگ به بن بست رسید و  یکی از کسانی که بن بست جنگ را شکست و توانست به صدام و مجامع بین‌المللی و طرفداران صدام که در تلاش برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بودند فشار بیاورد، این بزرگ‌مرد بود؛ سردار علی هاشمی جبهه‌ای در وسعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در هورالعظیم ایجاد کرد، در جایی که دشمن احساس نمی‌کرد بتوانیم آن‌ها را در آنجا به چالش بکشانیم.
وی افزود: دشمن فکر می‌کرد در مناطق خشکی با ما می‌جنگد اما سردار هاشمی با برنامه و شناسایی منطقه، فرماندهان وقت را قانع کرد که می‌توانیم در هورالعظیم هم دشمن را به چالش بکشانیم.
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: عملیات‌های خیبر و بدر دو عملیات برجسته‌ای بودند که دشمن در این نقاط شکست را پذیرفت و رزمندگان اسلام خود را بازیابی کردند و وارد مرحله جدیدی از عملیات‌های آبی خاکی شدیم. تا پیش از آن زمان، چنین عملیاتی انجام نشده بود اما با درایت و پشتکار سردار هاشمی توانستیم این حرکت جامع، کارساز و موثر را برای خارج کردن جنگ از بن بست انجام دهیم.
وی بیان کرد: نگاه دیگر سردار هاشمی به دفاع، بازیابی ظرفیت مهندسی بود. مهندسی جنگ یکی از مولفه‌های مهمی بود که دشمن به عنوان ضعف مطلق ما از آن استفاده می‌کرد. وی توانست حرکت جدیدی در این زمینه انجام دهد و پل ۱۴ کیلومتری خیبر را برای وصال خشکی به جزایر مجنون اجرا کرد.
شاهوار پور گفت: اوصاف فردی، شخصی، معنوی و تاثیرگذاری این بزرگوار بر روح و روان رزمندگان نیاز به پردازش، مطالعه و بیان دارد. یکی از مولفه‌های مهم در دفاع مقدس حوزه معنوی رزمندگان بود و یکی از برجستگی‌های وجود این مرد بزرگ، معنویت و تاثیرگذاری معنوی بر رزمندگان و فرماندهان بود که  این موضوع نیاز به پردازش دارد و امیدواریم با محتوا سازی در این یادمان مقدس، رزمندگان و بسجییان و همه کسانی که عاشق این شهید هستند فیض معنوی ببرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.