تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024
4
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز مطرح کرد:

شهر ایمن و زندگی آرام در سایه مشارکت شهروندی

  • کد خبر : 5096
  • 18 آبان 1400 - 11:14
شهر ایمن و زندگی آرام در سایه مشارکت شهروندی
امید جنوب - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ایمنی یک شهر قطعاً با همکاری همه شهروندان و احساس مسئولیت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های موجود در آن جامعه امکان پذیر است.

ابراهیم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار امید جنوب ، اظهار کرد: شعار سازمان آتش‌نشانی شهر ایمن، زندگی آرام در سایه مشارکت شهروندی است، در این راستای طی دو سال گذشته برنامه‌ای مدون بر مبنای آموزش و پیشگیری آغاز کردیم تا از این طریق بتوانیم میزان حوادث و آسیب‌های ناشی از آن را کمتر کنیم.

وی افزود: ایمنی یک شهر قطعاً با همکاری همه شهروندان و احساس مسئولیت تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های موجود در آن جامعه امکان پذیر است، در این راستا شهروند مطالبه‌گر باید به این نتیجه برسد که ایمنی را از خانه و محل کار خود شروع کند و آن را به جامعه گسترش دهد و از افراد پیرامون خود بخواهد با رعایت نکات ایمنی زمینه را برای شهری ایمن فراهم سازد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه دانش آموزان و کارمندان دستگاه‌ها باید آموزش‌های لازم را در حوزه ایمنی دریافت کنند، ادامه داد: در یک سال گذشته بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز و ۱۰ هزار کارمند در سازمان‌های مختلف آموزش داده شده‌اند.

وی توضیح داد: برای دانش‌آموزان بروشورها و پوسترهایی بر اساس کتابچه‌های آموزش آتش‌نشانی تهیه و توزیع شده تا آنها نکات ایمنی را فراگیرند و در محل زندگی خود پیاده کنند؛ یکی از ویژه برنامه‌های آموزش شهروندی سازمان در مدارس به صورت آموزش حضوری و ارائه کتابچه‌های جذاب و آموزشی است، هدف ما در سال تحصیلی جاری این است که نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش‌آموز را در مقاطع تحصیلی مختلف به صورت رایگان آموزش دهیم.

قنبری اضافه کرد: برای هر کدام از مدارس اهواز پوسترهای آموزش نکات ایمنی طراحی و به آموزش و پرورش تحویل داده شد، برای سایر شهروندان نیز با طراحی پوستر و ارائه در فضای مجاری نکات ایمنی لازم آموزش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از وسایل استاندارد و رعایت نکات ایمنی در نصب و استفاده از وسایل گرمایشی و گازی، مراجعه به افراد متخصص برای تعمیر وسایل از جمله نکاتی هستند که شهروندان با توجه به نزدیکی به فصل سرما باید رعایت کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: بازدیدهای لازم از اماکن پر خطر نیز انجام شده و به هتل‌ها، بیمارستان‌ها و اداراتی که موارد ناایمن دارند، اعلام شده تا نکات متذکر شده را برطرف و سطح آمادگی کارکنان خود در مواجه با حوادث را ارتقا دهند.

قنبری تاکید کرد: حادثه خبر نمی‌کند، پیشگیری از حادثه آسان، کم هزینه و راحت تر از درمان است لذا سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی این آمادگی را دارد تا بنا به مقتضیات و صلاحدید دستگاه‌های مختلف، آموزش‌های ایمنی را به صورت تئوری و عملی برای مجموعه متقاضی برگزار کند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.