تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
52
فرماندار اهواز:

شهرداری این کلانشهر نیازمند درآمد پایدار است

  • کد خبر : 980
  • 14 مرداد 1400 - 22:21
شهرداری این کلانشهر نیازمند درآمد پایدار است
امید جنوب - فرماندار اهواز با بیان اینکه شهرداری این کلانشهر نیازمند درآمد پایدار است گفت: شهر اهواز منابع زیادی دارد که می‌توان از این طریق برای شهرداری درآمد حاصل کرد البته بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری باید فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، جمال عالمی‌نیسی روز پنجشنبه در آیین تحلیف و انتخاب اعضای هیات رییسه دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز که در فرمانداری برگزار شد، بیان کرد: دوره ششم شورای اسلامی شهر اهواز باید عملکرد شوراهای سابق را مدنظر قرار داده و کارها را بر اصول صحیح انجام دهد.

وی با توصیه به اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به دخالت نکردن در عزل و نصب‌ها افزود: اعضای شورا باید حداقل دخالت را در عزل و نصب ها و فقط در راستای اصلاح امور داشته باشند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه انتخاب یک مدیر وابسته به اعضای شورا، ظلم به مردم و نظام است گفت: مشاهده می‌شود در مواردی اعضای شورای شهر، شهردار را مجبور به انتصاب یک مدیر می‌کنند و در صورت انجام نشدن، طرح سوال و استیضاح را در دستور کار شورا قرار می‌دهند که صحیح نیست.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز با افزایش نیروی انسانی روبه رو است لذا نباید نیروی جدیدی در شهرداری اهواز جذب شود. تمام بودجه شهرداری اهواز صرف منابع انسانی می‌شود در حالی که در اصفهان یک‌چهارم بودجه شهرداری برای این موضوع هزینه می‌شود.

عالمی نیسی با بیان اینکه شورا و شهرداری باید در زمینه جذب سرمای‌ گذار اقدام کنند گفت: متاسفانه شرایط در اهواز به گونه ای است که سرمایه‌گذار از فعالیت در این شهرستان هراس دارد زیرا کارشکنی زیادی رخ می‌دهد. 

وی به مشکلات آبگرفتگی اهواز اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات اهواز، وجود آب‌های سطحی در فصل بارش است. در این زمینه کارهای خوبی توسط شورای شهر سابق انجام شد که باید ادامه پیدا کند.

فرماندار اهواز بیان کرد: اهواز دومین شهر حاشیه‌نشین کشور است و این موضوع در حال گسترش است لذا باید یک کمربند سبز ایجاد کنیم تا از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری شود. اعضای شورای اسلامی شهر باید از طریق ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر ارکان نظام، اقدام به جذب اعتبار کنند. 

وی گفت: مساله پسماند و مشکلات مناطق پر خطر اهواز از جمله منبع آب و حصیرآباد و جابه جایی خانواده ها از این مناطق باید در دستور کار شورا باشد. همچنین توسعه متوازن در همه نقاط شهر ضروری است.

عالمی‌نیسی گفت: مبارزه با فساد باید در شهرداری‌ها نهادینه شده و  در دستور کار شورای شهر باشد. به طور قطع با انتخاب مدیران پاک و متعهد،  میزان فساد کمتر می‌شود.

سیاوش محمودی به عنوان رییس ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهواز انتخاب شد. همچنین حجت‌اله زارع زاده به عنوان نایب رییس شورا و حمید دغاغله و عادل شیشه‌گری برای سمت منشی اول و دوم شورا انتخاب شدند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=980

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.