تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
6
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان:

شناسایی یک هزار و ۴۱۰ بیمار جدید کرونایی در خوزستان

  • کد خبر : 8684
  • 02 اسفند 1400 - 10:33
شناسایی یک هزار و ۴۱۰ بیمار جدید کرونایی در خوزستان
امید جنوب - سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان از شناسایی یک هزار و ۴۱۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به روز قبل از آن ۵۳۸ نفر افزایش یافته است.

به گزارش امید جنوب ،دکتر سیدمحمد علوی بامداد دوشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۵۱۴ بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های استان خوزستان مراجعه کردند که این آمار نسبت به روز گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در همین بازه زمانی ۸۹ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند افزود: به دلیل تعطیلات آخر هفته، دورهمی خانوادگی و مسافرت میزان مراجعه به مراکز درمانی خوزستان اعم از سرپایی و بستری شده نسبت به روز قبل افزایش داشته است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ نفر از هم استانی ها به دلیل ابتلا به کرونا، جان باختند گفت: این میزان اگرچه نسبت به روز قبل ۲ مورد کمتر شده اما رقم بالایی است و از نظر ما غیرقابل قبول می باشد.

علوی گفت: این افراد بیمارانی بودند که سه هفته قبل در آی سی یو بستری شدند و اکنون جان باختند، فوت شدگان کرونایی اخیر اکثرا بیماری زمینه ای داشته یا دیر به مراکز درمانی مراجعه کردند. 

وی افزود: اکثر افراد فوت شده بر اثر کرونا در خوزستان واکسن نزده یا واکسیناسیون شان ناقص بوده لذا از مردم خوزستان درخواست می شود نسبت به تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از آنجا که در موج های قبلی، کودکان کمتر گرفتار می شدند، اکنون در استان با کمبود تخت آی سی یو برای کودکان مواجه هستیم البته دانشگاه در تلاش برای اضافه کردن تخت است.

وی افزود: روند واکسیناسیون در استان خوزستان همچنان ادامه دارد ولی نکته نگران کننده استقبال ناکافی و عادی انگاری برخی از هم استان ها می باشد.

در حال حاضر ۸۴.۹ درصد جمعیت هدف خوزستان یک دُز، ۷۲ درصد ۲ دُز و ۲۸ درصد سه دُز واکسن را تزریق کرده اند.

۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.