تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7
عضو مجلس خبرگان رهبری:

شرکت ها و واحدهای صنعتی به وظیفه خود در قبال مردم خوزستان عمل کنند

  • کد خبر : 6952
  • 07 دی 1400 - 23:43
شرکت ها و واحدهای صنعتی به وظیفه خود در قبال مردم خوزستان عمل کنند
امید جنوب- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از شرکت‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در استان خوزستان به خصوص فولاد و نیشکر انتظار می رود در راستای عمل به مسوولیت‌ اجتماعی ،جاده‌ های اهواز به خرمشهر و نیز دارخویین به شادگان را ایمن سازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، آیت الله عباس کعبی سه شنبه در جمع خانواده های حادثه رانندگی اهواز به خرمشهر که در شادگان برگزار شد افزود: متاسفانه در این سانحه ۱۰ نفر از جوانان شاغل جان خود را از دست دادند که این نشان از بی‌تدبیری مسوولان در ساماندهی جاده‌ها دارد.

وی اظهار داشت: در خوزستان شرکت‌های خصوصی مانند شرکت فولاد، نیشکر، بنادر شادگان، ماهشهر، خرمشهر و آبادان فعالیت دارند که باید در راستای عمل به مسوولیت‌ اجتماعی جاده‌های منطقه را ایمن سازی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از کشته شدگان در حوادث رانندگی در ۲ جاده اهواز – خرمشهر و نیز شادگان – دارخویین تردد دارند باید در کمترین زمان ممکن ایمن سازی این محورها در دستور کار قرار گیرد تا شاهد تکرار چنین حوادث خونباری در این جاده ها نباشیم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه خوزستان دارای بیشترین بنادر و بازارچه‌ مرزی است گفت: با وجود بنادر و کارخانه‌های متعدد و نیز صنایع فولاد و پتروشیمی همچنین حجم بسیار بالای تولیدات کشاورزی بیش از ۲۰ درصد از کل حمل و نقل بار کشور در این استان انجام می‌شود لذا باید نسبت به ایمن سازی جاده های خوزستان اقدام شود.

وی افزود: استان خوزستان میزبان خیل عظیم راهیان نور است ضمن اینکه تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی از استان خوزستان راهی عتبات عالیات می شوند لذا ضرورت دارد در راستای حفظ جان آنان جاده‌های استان بخصوص در جنوب غرب خوزستان ساماندهی شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: جاده اهواز به خرمشهر جز محورهای مهم ترانزیتی و بین المللی کشور است لذا از وزارت راه و شهرسازی انتظار می رود نسبت به چند بانده کردن این محور اقدام کند.

آیت الله کعبی گفت: تطابق نداشتن وضعیت ایمنی و ظرفیت راه‌های خوزستان با حجم تردد وسایل نقلیه در محورهای برون شهری همچنین ۲ طرفه و کم‌عرض بودن درصد بالایی از جاده های اصلی از جمله جاده اهواز به خرمشهر از چالش های جدی محورهای ارتباطی در استان خوزستان می باشد.

در برخورد پنج دستگاه خودرو در جاده خرمشهر – اهواز در صبح روز شنبه چهارم دی ماه ۱۰ نفر کشته شدند.بر اساس اعلام مرکز اورژانس خوزستان در این حادثه ۱۳ نفر نیز مصدوم شدند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.