تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
6
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:

شرکت‌های کربن و لوله‌سازی باید سریع‌تر از حریم شهر اهواز خارج شوند

  • کد خبر : 12978
  • 11 مرداد 1401 - 14:15
شرکت‌های کربن و لوله‌سازی باید سریع‌تر از حریم شهر اهواز خارج شوند
امید جنوب - مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر لزوم تدوین شیوه‌نامه و اجرایی شدن انتقال سه واحد صنعتی بزرگ خوزستان به خارج از حریم شهری تاکید کرد.

محمدجواد اشرفی در کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا و تدوین انتقال واحدهای آلاینده صنعتی به خارج از حریم شهرها ضمن تاکید بر لزوم خارج شدن صنایع آلاینده از حریم شهرها اظهار کرد: بحث خارج کردن کارخانه کربن ایران از محدوده شهر اهواز یکی از مهمترین اقدامات در زمینه کاهش آلودگی صنعتی کلانشهر اهواز است.

به گزارش امید جنوب به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، وی از مسئولان شهرک صنعتی خواست تا در زمینه جابجایی این واحد همکاری لازم را داشته باشد.

وی افزود: سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست یکی از عوامل مهم در خارج کردن این صنایع از حریم شهری است و باید تلاش کنیم تا در راستای کاهش آلودگی و همچنین عواملی چون جلوگیری از تردد خودروهای سنگین و ترافیک و از منظر  زیبای شهر  بتوانیم  این صنایع را به خارج از حریم شهر انتقال دهیم.

 اشرفی ادامه داد: ما باید در این نشست نسبت به تدوین شیوه‌نامه و اجرایی شدن انتقال سه واحد صنعتی بزرگ شامل شرکت کربن ایران، لوله‌سازی اهواز و آسفالت شادگان به خارج از حریم شهری برنامه‌ریزی کنیم تا هرچه سریعتر زمینه خروج فراهم شود.

 وی گفت: با توجه به جابه‌جایی و جانمایی جدید شرکت کربن ایران در شهرک صنعتی شماره ۵  از مسئولان شهرک صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان می‌خواهیم که زمینه انتقال را فراهم آورند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: در برنامه جابه‌جایی این صنایع باید سلامت مردم و حفظ محیط زیست بر منافع سازمانی و دیگر موارد ترجیح داده شود زیرا اولویت با سلامت هم‌استان‌ها است.

اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار سرعت بخشیدن به روند پروژه‌های جمع‌آوری گاز فلرهای نفتی و کاهش مشعل‌سوزی شد و گفت: باید جلوی سرمایه‌سوزی و هدررفت انرژی در این حوزه گرفته شود.

در ادامه این نشست محمد خانچی معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و احاطه شهر اهواز  توسط صنایع،  زندگی در شهر اهواز و خیلی از شهرهای استان خوزستان  مشکل و برای مردم سخت شده است.

وی در خصوص برنامه جمع‌آوری گازهای همراه نفت و جلوگیری از مشعل‌سوزی گفت که باید نگاهی جهادی پیگیر اجرای این پروژه‌ها شود و خواستار شتاب‌بخشی  و جبران  عقب‌افتادگی‌ها در این حوزه شد  .

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص جابه‌جایی شرکت کربن ایران و فراهم کردن تسهیل در این جابه‌جایی گفت: باید در یک جلسه جداگانه و تخصصی، پروژه این انتقال بررسی و اجرایی شود.

وی از مسئولان شرکت کربن ایران خواست که با توجه به عدم توجیه‌پذیری جانمایی این واحد صنعتی در دل شهر اهواز، با جدیت بیشتر پروژه انتقال را پیگیری و از مسئولان شهرک صنعتی نیز همکاری در اجرای این پروژه را خواستار شد.

خانچی در خصوص جابه‌جایی صنایع گفت: جابه‌جایی باید بر اساس رعایت دستورالعمل‌های زیست محیطی انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در برنامه‌ سفرهای استانی ریاست جمهور، آغاز کار جابه‌جایی شرکت کربن ایران نیز جزو پروژه‌ها قرار گیرد.

در این جلسه مسئولان شرکت کربن ایران، شرکت لوله‌سازی اهواز و مسئولین مناطق نفت‌خیز جنوب گزارشی از اقدامات خود در جابه‌جایی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=12978

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.