تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8

شروع مجدد فروش سیمان در بورس و نگرانی از افزایش قیمت چشمگیر آن

  • کد خبر : 1340
  • 18 مرداد 1400 - 19:10
شروع مجدد فروش سیمان در بورس و نگرانی از افزایش قیمت چشمگیر آن
امید جنوب-معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه این استان از قطب‌های تولید سیمان در کشور است گفت: معاملات سیمان در بورس پس از یک وقفه، مجدد از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده که نگرانی از افزایش دوباره قیمت این کالا وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، نصراله جایمند روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای شرکت شهرک های صنعتی خوزستان بیان کرد: پس از یک ماه عرضه سیمان در بورس با توجه به آماده نبودن عاملان برای فعالیت در این فضا و مشکلاتی به وجود آمده با نامه نگاری که از سوی استاندار خوزستان و مسوولان مربوطه انجام گرفت مقرر شد که خرید و فروش سیمان در بورس لغو شود.

وی گفت: معامله این کالا به مدت چند روز در بورس ممنوع شد اما از روز پنجشنبه هفته گذشته دوباره خرید و فروش سیمان در بورس از سر گرفته شده است.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان افزود: با خرید و فروش سیمان در بورس متاسفانه قیمت این کالا نرخ ثابتی ندارد و با افزایش قیمت چشمگیری روبه‌رو شده است.

جایمند ادامه داد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان کارخانه‌های تولید سیمان در خوزستان متعهد به تامین سیمان استان شده‌اند و باید روزانه فهرست فروش و قیمت سیمان را به سازمان صمت استان اعلام کنند.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت سیمان در خوزستان، نظارت بر این کالا شدت می‌یابد و تصمیم گرفته شده در شهرستان‌هایی که کارخانجات سیمان وجود دارد بازرسانی از سازمان صمت برای نظارت بر فروش و عرضه این کالا مستقر شود.

جلوگیری از خروج سیمان از خوزستان با همکاری پلیس راه

معاون اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: از فرماندهی پلیس راه خوزستان خواسته شده تا از خروج سیمان از استان جلوگیری کند تا عرضه این کالا در استان افزایش یابد.

سید نوراله حسن زاده ادامه داد: مرکز بازرگانی سیمان در خوزستان اعلام کرده روزانه ۶ هزار تن سیمان در استان در حال توزیع است و تا پایان هفته جاری عرضه سیمان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: قیمت هر کیسه سیمان از ۴۱۰ هزار ریال در چند روز اخیر به ۶۰۰ هزار ریال افزایش یافته است، که عامل اصلی افزایش قیمت سیمان در استان معامه این کالا در بورس است؛ متاسفانه فعالان حوزه سیمان با هدف افزایش قیمت این کالا خرید و فروش سیمان را وارد بورس کرده‌اند.

حسن زاده ادامه داد: باید روزانه فهرست میزان فروش سیمان و خریداران مشخص شود تا امکان رصد و بازرسی بر این کالا وجود داشته باشد.

در خوزستان سه کارخانه تولید سیمان وجود دارد. میزان مصرف سیمان در خوزستان روزانه حدود هشت هزار تن است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.