تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
5
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری:

شدت کرونای دلتا در کودکان کمتر است

  • کد خبر : 1449
  • 20 مرداد 1400 - 13:14
شدت کرونای دلتا در کودکان کمتر است
امید =جنوب - یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: شدت کرونای دلتا در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است اما امکان درگیری شدید نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر شکرالله سلمان زاده چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در موج جدید کرونا شاهد درگیری خانوادگی هستیم و این بیماری در سنین پایین بیشتر به چشم می خورد.

وی افزود: شدت بیماری در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر است اما درگیری شدید و بستری را نمی توان انکار کرد چون موارد بستری در این گروه نیز گزارش شده است.

سلمان زاده ادامه داد: علائم این بیماری در کودکان به شکل سرماخوردگی شامل تب مختصر، بدن درد و گوارشی است که کوتاهتر و خفیف تر از بزرگسالان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار داشت: در بزرگسالان علائم کرونای دلتا شدید تر و طولانی تر است و بیشتر به سمت درگیری ریه و بستری پیش می رود.

وی گفت: بچه ها دوره کمون کوتاهتری دارند و می توانند کم علامت و بدون علامت درگیر شوند اما می توانند بیماری را منتشر کنند بنابراین خانواده ها نباید بعد از ابتلا کودکان را به جای دیگر منتقل کنند چون ممکن است باعث انتقال بیماری به دیگران شوند.

سلمان زاده اضافه کرد: دوره کمون از ۲ روز تا ۲ هفته متغیر است اما به طور متوسط سه تا چهار روز در بزرگسالان و در کودکان یک تا ۲ روز گزارش شده است.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.