تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

سفیر ژاپن در دیدار با شهردار اهواز خوزستان در حوزه انرژی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است

  • کد خبر : 8056
  • 05 بهمن 1400 - 10:59
سفیر ژاپن در دیدار با شهردار اهواز خوزستان در حوزه انرژی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است
امید جنوب - سفیر ژاپن در دیدار با شهردار اهواز اظهار کرد: بسیار خوشحالم که برای دومین بار در خوزستان و اهواز حضور دارم و با مقایسه ای که کردم نسبت به قبل اهواز در حوزه شهر سازی پیشرفت زیادی داشته است.

به گزارش امید جنوب ، سفیر ژاپن در دیدار با شهردار اهواز اظهار کرد: بسیار خوشحالم که برای دومین بار در خوزستان و اهواز حضور دارم و با مقایسه ای که کردم نسبت به قبل اهواز در حوزه شهر سازی پیشرفت زیادی داشته است.

وی افزود: هدف بازدید قبلی ما حضور در مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) بوده که قبلا در این زمینه همکاری داشتیم و اکنون نیز مشاهده کردم که به صورت خوبی در حال فعالیت است.

سفیر ژاپن ادامه داد: تصور من این است که خوزستان در حوزه انرژی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است و همچنین علاوه بر نفت در حوزه انرژی های تجدید پذیر نیز دارای پتانسیل است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری خوب ایران و ژاپن در مدیریت کرونا افزود: از جمله اقداماتی که ژاپن در مدیریت ویروس کرونا برای همکاری با ایران انجام داده می توانم به ارسال بیش از ۳ میلیون دوز واکسن و ارسال ۶ دستگاه ام آر ای که یکی از آن ها به خوزستان اختصاص یافت، نام ببرم.

وی با اشاره به وضعیت کشور افغانستان توضیح داد: اطلاع دارم که خوزستان میزبان تعداد زیادی از پناهندگان افغانی می باشد و مجموعه آنها در ایران به بیش از ۳ میلیون نفر می سد، کشور ژاپن در نظر دارد مبلغی حدود ۳ ۵میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در حوزه پناهندگان افغانی به ایران کمک کنند.

سفیر ژاپن تصریح کرد: ایران و ژاپن دو کشور زلزله خیز هستند، مدیریت شهرسازی از جمله پتانسیل هایی است که در این حوزه و همچنین مدیریت منابع آب می توانیم همکاری داشته باشیم و پروژه های بزرگی تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت زبان فارسی برای سیاستمداران ژاپنی خاطرنشان کرد: زبان فارسی در سیاست کشور ژاپن اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل هر ساله تعدادی کارشناس زبان فارسی را استخدام می کنیم به طوری که در حال حاضر ۵۰ کارشناس زبان فارسی در سفارت مشغول به کار هستند.

وی در پایان سخنان خود گفت: رابطه با سازمان های محلی برای سیاستمداران ما بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل ما به خوزستان سفر کردیم تا برای شهروندان ژاپنی که به خوزستان و اهواز علاقمند هستند پتانسیل های اینجا را شناسایی و معرفی کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.