تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
5
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد؛

سامانه الکترونیکی دستگاه‌ها باید در مقابل حملات سایبری مقاوم شود

  • کد خبر : 4832
  • 10 آبان 1400 - 13:06
سامانه الکترونیکی دستگاه‌ها باید در مقابل حملات سایبری مقاوم شود
امید جنوب - معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: سامانه‌های الکترونیکی در دستگاه‌ها و مراکز مختلف خوزستان باید به گونه‌ای طراحی و برنامه‌ریزی شوند تا در مقابل حملات احتمالی سایبری مقاوم باشند

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، ولی اله حیاتی روز دوشنبه در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل خوزستان که به صورت نمادین در دبیرستان فرزانگان ناحیه چهار اهواز با حضور جمعی از مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: این سامانه‌ها به ویژه در دستگاه‌های مهم باید به گونه‌ای طراحی شوند که در صورت حمله احتمالی سایبری، کمترین آسیب را متحمل شده و در مدت زمان کوتاه به فعالیت خود بازگردند.

وی با بیان اینکه جنگ امروز دشمنان با کشور ایران در بخش سایبری و الکترونیکی است، افزود: دشمنان قصد دارند با حملات سایبری خدمات رسانی به مردم را دچار اختلال کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان ادامه داد: باید توان علمی و سطح تکنولوژی را در دستگاه‌های مختلف بالا ببریم تا دشمنان همچون جنگ تحمیلی در رسیدن به اهداف خود ناکام شوند.

حیاتی ادامه داد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیام و شعار این نظام به جهان این بوده است که از غارت منابع ملی توسط دشمنان جلوگیری شود و با تکیه بر توانمندی خود استقلال کشور را حفظ کنیم؛ به محض اینکه این پیام به دنیا اعلام شد تهدیدها و فشارهای دشمنان بیشتر شد و پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب این فشارها و تحریم ها همچنان به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از راه‌های مختلفی برای آسیب رساندن به این کشور استفاده کرده‌اند افزود: دانش آموزان در هشت سال جنگ تحمیلی بیشترین حضور و رشادت را در صحنه‌های مختلف داشته‌اند؛ امروز دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که توان مقابله با هیچ زن و مرد ایرانی را ندارند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: خوزستان در حوزه پدافند غیرعامل، یکی از استان‌های مهم کشور است و اقدامات خوبی در راستای توسعه زیرساخت و ارتقای ضریب  امنیت زیرساخت ها در آن انجام شده و برنامه‌هایی نیز در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، بنادر و سدها در حال اجرا است.

حیاتی افزود: تلاش داریم تا در هفته پدافند غیرعامل حساسیت موضوع پدافند غیرعامل برای همه مردم بیان شود تا همگان با این مهم آشنا شوند.

هفته پدافند غیرعامل در خوزستان همزمان با سراسر کشور از تاریخ هشتم آبان آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4832

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.