تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
6

ساماندهی ۲۰۰ قایق تفریحی در اهواز

  • کد خبر : 9667
  • 10 فروردین 1401 - 11:24
ساماندهی ۲۰۰ قایق تفریحی در اهواز
امید جنوب - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: تعداد ۲۰۰ قایق تفریحی این شهر در ایام نوروز ساماندهی شدند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایمنا، ابراهیم قنبری ، اظهار کرد: با اعلام شهردار اهواز، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از روز بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته برای فعالیت در ایام نوروز در حالت آماده‌باش است و نسبت به مدیریت سواحل کارون در این کلان‌شهر فعال شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شهرداری اهواز در ایام نوروز برای شهروندان و مسافران نوروزی، قایق‌سواری در رود کارون است که مدیریت و سازماندهی این کار بر عهده سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قرار گرفته است؛ لذا نزدیک به ۴۰ نفر از کارکنان در شیفت‌های مختلف از ساعت ۷ تا ۱۹ در این طرح فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه نزدیک به ۲۰۰ دستگاه قایق ایمن ساماندهی شده است، تصریح کرد: برای ایمنی مسافران و گردشگرانی که قصد قایق‌سواری در رود کارون را دارند ۴۵۰ جلیقه نجات میان قایق‌داران توزیع شده است، همچنین از تردد و فعالیت قایق‌های غیرایمن جلوگیری به عمل آمد.

وی تاکید کرد: از ابتدای فعالیت قایق‌سواری در کارون تاکنون خوشبختانه حادثه خطرناکی رخ نداده است و تنها به علت بی‌احتیاطی دو شهروند در نزدیکی ساحل با حضور به موقع کارکنان از غرق شدن نجات پیدا کردند.

قنبری با بیان اینکه دو دستگاه جت اسکی در رودخانه و چندین موتور مجهز آتش‌نشانی در ساحلی کارون و پارک‌های سطح شهر برای هر گونه حادثه احتمالی حضور دارند، گفت: شهروندان به هیچ‌وجه در نزدیکی ساحل کارون چادر نزنند و برای جلوگیری از گازگرفتگی و آتش‌سوزی از روشن نگهداشتن اجاق گاز و پیک‌نیک در چادر پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز دو مقر اسکان واقع در پارک لاله و نمایشگاه بین‌المللی دارد که در هرکدام از ستادها یک خودروی آتش‌نشانی و تیم عملیاتی مستقر هستند تا از حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.