تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6
عضو شورای شهر اهواز گفت

ساماندهی نیروی انسانی و سلامت مالی شهرداری اولویت شورای شهر

  • کد خبر : 6264
  • 22 آذر 1400 - 15:25
ساماندهی نیروی انسانی و سلامت مالی شهرداری اولویت شورای شهر
امید جنوب- سید محمدجواد رضوی گفت: ساماندهی نیروی انسانی اولویت شورای شهر است که با استفاده از هوشمند سازی و شناسایی افراد از هدر رفت نیرو جلوگیری می شود که این موضوع در حال انجام است و شهردار و مدیرکل منابع انسانی در این زمینه تلاش بسیاری کرده اند.

به گزارش امید جنوب- سید محمدجواد رضوی عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار امید جنوب با اشاره به اولویت شورا، اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی اولویت شورای شهر است که با استفاده از هوشمند سازی و شناسایی افراد از هدر رفت نیرو جلوگیری می شود که این موضوع در حال انجام است و شهردار و مدیرکل منابع انسانی در این زمینه تلاش بسیاری کرده اند.

وی درباره بودجه سال آینده افزود: در این خصوص باید گفت که یک تلاش ویژه ای در بخش مالی شهرداری نسبت به نحوه بودجه ریزی انجام شده است تا این اقدام بر اساس واقعیت های موجود انجام شود.

رضوی ادامه داد: در حال حاضر بودجه به میزان دو و یا سه هزار و پونصد میلیارد تومان بسته می شود در حالی که بودجه محقق شده آن هزار و ششصد میلیارد تومان است و این یعنی اینکه به طور واقعی بسته نشده  و بر اساس پیش بینی ها محقق شده است.

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: اکنون در حال بررسی و واقعی سازی بودجه برای سال آینده هستیم که باید تا یک ماه دیگر در کمیسیون برنامه و بودجه شورا مورد بررسی قرار بگیرد و نقاط ضعف آن بررسی شود تا بودجه واقعی برای سال ۱۴۰۱ از صحن شورا را به تصویب برسانیم.

وی با اشاره به حسابرسی های سالانه در شهرداری عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در کمیسیون نظارت و بازرسی انجام شده این است که رفتارهای مالی شهرداری های مناطق و سازمانهای وابسته به شکل صحیح انجام شود که این مهم بر حسب توجه به حسابرسی هایی است که سالانه در شهرداری رخ می دهد.

رضوی ادامه داد: در سال جاری تصمیم بر این گرفتیم که از بین ۱۱۸ شرکت حسابرسی کشور که رتبه اول هستند و آنهایی که شهرداری های کلانشهرها را حسابرسی کرده بودند را انتخاب کردیم و حدود ۸ الی ۹ تا از شرکت های حسابرسی را دعوت کردیم و انتظاراتمان را به آنها انتقال دادیم که در نهایت اعلام آمادگی وهمکاری کردند.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: بر این اساس قرار است که حسابرس در طول سال مالی در شهرداری مناطق و سازمانها مستقر شود و در عملیات مالی و انبارگردانی حضور داشته باشد تا یک گزارش جامعی از رفتار مالی در سازمانها و مناطق را به شورا ارائه دهد.

وی با اشاره به هدف از استقرار حسابرس گفت: این مهم اقدامی در جهت بهینه سازی هزینه کرد مناطق و سازمانها است و از جهتی جدی تر شدن نظارت بر شهرداری و مناطق تابعه است  و سلامت اداری و مالی را در سیستم شهرداری تضمین می کند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.