تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
7

ساماندهی حرم علی بن مهزیار اهواز

  • کد خبر : 9601
  • 07 فروردین 1401 - 15:43
ساماندهی حرم علی بن مهزیار اهواز
امید جنوب ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حرم علی بن مهزیار اهواز دارای کمبود‌ها و نواقصی است که پیگیری برای حل این مسایل دنبال می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی گفت: امامزادگان ملجا و پناه مردم و موجب آرامش مردم هستند که بهره گیری از ظرفیت این اماکن مقدس در اولویت این وزارتخانه است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از حرم علی بن مهزیار اهوازی و زیارت این بارگاه منور، قول کمک برای اصلاح نواقص ساختمانی این حرم را داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: اوقاف خوزستان به واسطه واقفان ارجمند دارای جایگاه ممتازی در این زمینه است و خوزستان دارای بزرگترین موقوفه جهان اسلام به نام موقوفه نظام السلطنه مافی است.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز می گوید: بزرگترین طرح‌های زارعتی و کشت نخلستان وقفی در خوزستان اجرا می‌شود و ۲ هزار هکتار نخلستان در موقوفه‌های ماهشهر کشت شده است ضمن اینکه ۲ دامداری دام سبک در این استان در موقوفه‌های خوزستان ایجاد شده است که درآمد آن‌ها در محل نیت واقفان هزینه می‌شود.

به گفته او ۷۰ درصد موقوفه‌های خوزستان احیا و برای ۹۰ درصد از اراضی و املاک وقفی سند مالکیت گرفته شده است و در برنامه‌ای ۲ روزه به منظور بازدید از محل اسکان راهیان نور، بررسی مسائل و مشکلات کاروان‌ها به استان خوزستان سفر کرده است.

اسماعیلی شنبه شب در اولین روز سفر خود به خوزستان با حضور در یادمان شهدای هویزه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.