تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

زور باران به آلودگی هوای پنج شهر خوزستان نرسید

  • کد خبر : 6557
  • 28 آذر 1400 - 13:31
زور باران به آلودگی هوای پنج شهر خوزستان نرسید
امید جنوب - شاخص کیفیت هوای شهرهای اهواز، دزفول و اندیمشک با وجود بارندگی در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و شهرهای سوسنگرد و شادگان در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه های سنی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اهواز که از ابتدای هفته گذشته با افزایش غلظت آلودگی در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و ناسالم برای تمام گروه ها قرار دارد، صبح امروز و با وجود ۲ روز بارندگی با ثبت عدد ۱۳۲ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و نارنجی قرار گرفت.

بنا به این گزارش شاخص کیفیت هوای دزفول ۱۰۷  ، اندیمشک ۱۰۶ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه حساس و همچنین سوسنگرد با ثبت عدد ۱۵۲ و شادگان با ۱۵۴ در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه های سنی است.

همچنین بر اساس این اعلام شاخص امروز شهرهای ایذه، بهبهان، رامشیر، گتوند و هندیجان با ثبت اعدادی زیر ۵۰ دارای کیفیت هوای خوب و شهرهای بندر امام، حمیدیه، خرمشهر، شوش و ماهشهر با ثبت اعداد بین ۵۱ تا ۱۰۰ در وضعیت قابل قبول قرار دارند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

در شرایط هوای پاک (۰ تا ۵۰) کیفیت هوا خوب است و پیامدی بهداشتی ندارد. در شرایط هوای سالم (۵۱ تا ۱۰۰) کیفیت هوا قابل قبول است؛ اما برخی از مواد آلاینده ممکن است مشکلات مختصری برای شماری از افراد به‌ طور غیرمعمول حساس به آلودگی هوا ایجاد کنند.

در شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۱-۱۵۰) افراد گروه حساس از جمله افراد مبتلا به بیماریهای ریوی مانند آسم، افراد دارای بیماری قلبی، کودکان و سالمندان ممکن است دچار مشکل و ناراحتی تنفسی شوند.

در شرایط هوای ناسالم (۱۵۱-۲۰۰) همه افراد در صورت قرار گرفتن درازمدت در معرض هوای با این شدت آلودگی ممکن است دچار علایم تنفسی شوند همچنین افراد گروه حساس ممکن است دچار پیامدهای بیشتری شوند.

بارش باران که از جمعه شب در بسیاری از نقاط خوزستان آغاز شده طبق پیش بینی هواشناسی تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.