تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
5
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت

رویکرد این معاونت نگاه ویژه به سرمایه های انسانی و استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری است

  • کد خبر : 4845
  • 11 آبان 1400 - 9:13
رویکرد این معاونت نگاه ویژه به سرمایه های انسانی و استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری است
امید جنوب - سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت تصریح کرد: رویکرد وزارت نفت نگاه ویژه به سرمایه های انسانی و استفاده از خرد جمعی در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها است.

 به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس  مهدی علی مددی در نشست با مدیرعامل، معاونان مدیرعامل، مدیران و روسای ستادی و عملیاتی ملی حفاری در اهواز افزود: هدف این معاونت حل مسائل و مشکلات مجموعه کارکنان اعم از پیمانکاری، قراردادی و رسمی در راستای ایجاد انگیزش بیشتر و افزایش راندمان کار می باشد.

وی گفت: به این منظور  تصمیم گرفته شد که نشست های مربوط به این حوزه به صورت میدانی در مناطق عملیاتی با حضور مدیران و کارشناسان شرکت های تابع برگزار تا ضمن استماع نظرات و دیدگاه های مجموعه کارکنان با مشورت و خرد جمعی نسبت به اتخاذ راهکارهای مناسب و شتاب بخشی در تصمیم گیری مبادرت گردد.

علی مددی اظهار کرد: یکی از برنامه های این معاونت پایش بخش های منابع انسانی در شرکت ها و رفع موانع و چالش ها است و در همین راستا طرح طبقه بندی نیروهای پیمانکاری با استفاده از نظرات کارشناسان شرکت ها، مورد بازبینی و در خصوص رفع ابهامات اقدام خواهد شد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در ادامه با تقدیر از نقش شرکت ملی حفاری ایران در فرآیند تولید، از تلاش های کارکنان سختکوش این شرکت در بخش های مختلف قدردانی کرد.

در این نشست دکتر حمید رضا گلپایگانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: یکی از نکات کلیدی در صنعت نفت ارزش افزوده نیروی انسانی در زنجیره ارزش منابع هیدروکربوری است که این امر بیانگر نقش بارز و جایگاه سرمایه های انسانی و توجه به آن در توسعه پایدار است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل پیمانکاری در این شرکت افزود: با توجه به ماهیت عملیاتی و تنوع سمت های سازمانی و مشاغل  تخصصی و شرایط محیطی، اقماری و سخت و طاقت فرسا بودن کار در عملیات حفاری خشکی و دریا ، بخشی از سمت های تعریف شده در طرح ابلاغی وزارت نفت با سمت های استاندارد در صنعت حفاری همخوانی نداشته که نیاز به بازنگری و اصلاح دارد تا هدف از اجرای طرح که عدالت در پرداخت ها می باشد، محقق گردد.

گلپایگانی به اهمیت آموزش در پرورش نیروی انسانی متخصص و کارآمد جهت جایگزینی نیروهای در شرف بازنشستگی و تضمین آینده این صنعت اشاره و راه اندازی هنرستان های فنی و صدور مجوز برای ایجاد رشته های تخصصی در مجتمع های آموزشی با توجه به ظرفیت و امکانات موجود در این شرکت را مورد تاکید قرارداد .

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های شرکت در بخش های عملیاتی، فنی و تخصصی به برخی چالش ها در اجرای برنامه ها اشاره و اظهار کرد: در راستای چابک سازی سازمان ، پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت و شتاب بخشیدن در روند کارها ، لازم است ضمن بازنگری در ساختار سازمانی اختیارات بیشتری به این شرکت به منظور تسریع در روند اجرای کار و پروژه ها تفویض گردد.

رضا سلطانی  رئیس اداره برنامه ریزی نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران نیز با بیان اینکه در این شرکت حدود ۱۸ هزار نفر با عناوین و سمت های مختلف به کار اشتغال دارند، گفت: افزون بر ۷۰ درصد کارکنان در بخش های عملیاتی شامل ناوگان حفاری، خدمات فنی و ویژه انجام وظیفه می کنند که این امر لزوم روز آمد سازی و بازنگری در ساختار سازمانی را با توجه تکنولوژی محور بودن این صنعت و تغییرات محیطی را اجتناب ناپذیر می نماید.

وی چالش های نیروی انسانی در این شرکت را در دهه پیش رو  از نظر بازنشستگی نیروهای کلیدی تشریح و خواستار جذب و پرورش نیروهای جوان، برای پیشگیری از بروز مشکلات در آینده شد.

سلطانی با اشاره به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل پیمانکاری و تخصیص بودجه و روند پرداختی های مربوط به سال ۹۹  و سال ۱۴۰۰، افزود: در حین اجرا ابهاماتی پیش آمد که می بایست در بازنگری طرح مورد اهتمام واقع شود که از جمله فوق العاده های  کار در مناطق اقماری خشکی، کار با مواد آلاینده، کار با مواد پرتو زا، انواع جوشکاری، کار در ارتفاع و  فوق العاده تعطیل کاری و … می باشد.

در این نشست آقایان مهران مکوندی معاون مدیرعامل ملی حفاری در امور فنی و مهندسی، ناصر مولایی مدیر منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران و فرشید ممبینی مدیر منابع انسانی شرکت  ملی حفاری ایران به بیان نظرات و دیدگاه های خود پیرامون منابع انسانی پرداختند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.