تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
9

روزهای تاریک “رازی اهواز” از زبان رئیس بیمارستان

  • کد خبر : 1421
  • 19 مرداد 1400 - 15:35
روزهای تاریک “رازی اهواز” از زبان رئیس بیمارستان
امید جنوب - رئیس بیمارستان رازی اهواز با اشاره به حجم انبوه مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به این بیمارستان گفت: تا حد امکان نمی‌گذاریم که کار حتی یک بیمار هم روی زمین بماند اما فشار از توان ما بالاتر است و اگر مردم رعایت نکنند، نه تنها بیمارستان رازی بلکه هیچ بیمارستان دیگری نمی‌تواند جوابگو تعداد انبوه بیماران باشد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، دکتر ماندانا قنواتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدت زیادی است که ظرفیت تخت‌های بیمارستان رازی تکمیل شده است اما روزانه تزریق رمدسیویر به صورت سرپایی برای بیماران در حال انجام است و تعداد بیمارانی که به صورت سرپایی رمدسیویر را دریافت می‌کنند روزانه به ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: با شدت پیک، اعزام سر ریز بیمارستان رازی به دیگر بیمارستان‌های اهواز آغاز شده است. با وجود فعالیت درمانگاه تزریق سرپایی رمدسیویر، به دلیل پر بودن بخش‌های بستری به صورت روزانه بیماران از بیمارستان رازی به بیمارستان‌های معین منتقل می‌شوند اما برخی مواقع، بیمارستان‌های دیگر نیز ظرفیت پذیرش نداشته‌اند و مجبور شده‌ایم تخت‌ها را افزایش دهیم که کمبود نیرو و مکان، بسیار به ما فشار وارد کرده است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز با بیان اینکه مراجعه دیرهنگام بیماران موجب طولانی‌تر شدن مدت زمان بستری بیماران شده است، گفت: در این پیک، میزان مراجعه بیماران بدحال نیز افزایش یافته است و در نتیجه تعداد بیماران نیازمند بستری و بیماران نیازمند دریافت رمدسیویر و اکسیژن بیشتر شده است و همین مساله، موجب کاهش ترخیصی‌ها و افزایش بار بیمارستان‌ها شده است.

وی بیان کرد: میانگین سنی مبتلایان نیز به وضوح کاهش پیدا کرده است و درگیری بیماران در رده‎‌های سنی مختلف، بسیار مشهود است.

قنواتی با اشاره به شدت سرایت سویه دلتا، افزود: در حال حاضر  مشاهده می‌شود که صددرصد اعضای یک خانواده مبتلا شده‌اند بنابراین توصیه می‌شود که اعضای خانواده در منزل هم از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان رازی اهواز از ۲۵۰ نفر در روز به ۶۰۰ مورد افزایش یافته است بنابراین تعداد پزشک‌های هر شیفت را افزایش داده‌ایم اما باز هم جوابگو نیست.

رئیس بیمارستان رازی اهواز افزود: پیش از این در یک شبانه‌روز در اورژانس بیمارستان ۶۰ تا ۸۰ کارت تحت نظر تشکیل می‌شد اما اکنون تعداد کارت‌های تحت نظر در اورژانس بستری بیمارستان به بیش از ۱۸۰ مورد در شبانه‌روز رسیده است.

وی با اشاره به فشار سنگین کاری به ویژه در اورژانس و درمانگاه عمومی بیمارستان رازی اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۱۸ ماه از ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا می‌گذرد، توان نیروها کمتر شده است. از طرفی نیز تعداد نیروها ثابت اما بار کاری چند برابر شده است.

قنواتی گفت: محدودیت نیرو نیز داریم و همه بیمارستان‌ها درگیر شده‌اند. با توجه به این شرایط، کار به جایی می‌رسد که نیروها دیگر توان این همه خدمت را نخواهند داشت.

وی افزود: تا حد امکان نمی‌گذاریم که کار حتی یک بیمار هم روی زمین بماند اما فشار از توان ما بالاتر است و اگر مردم رعایت نکنند، نه تنها بیمارستان رازی بلکه هیچ بیمارستان دیگری نمی‌تواند جوابگو تعداد انبوه بیماران باشد.

رئیس بیمارستان رازی اهواز بیان کرد: نیروها دیگر توان ندارند و مردم باید دو هفته خود را در منزل قرنطینه کنند.

وی در خصوص کمبود احتمالی دارو، گفت: همه پیش‌بینی‌ها از ماه‌های گذشته انجام شده اما قطعا در صورت کمبود کشوری، ما نیز با کمبود دارو مواجه خواهیم شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=1421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.