تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
9
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان

رتبه اول خوزستان در جذب کمک های خیرین مدرسه ساز

  • کد خبر : 5123
  • 19 آبان 1400 - 21:53
رتبه اول خوزستان در جذب کمک های خیرین مدرسه ساز
امید جنوب - رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان گفت: استان خوزستان با جذبر۳۰۰میلیارد تومان کمک خیرین در کشور رتبه نخست را کسب کرد

به گزارش خبرنگار  امید جنوب ، زیبا صالح پور در نشست خبری چهار شنبه ۱۹ آذر اظهار کرد: رسانه‌ها آئینه جامعه هستند، یعنی آنچه که در جامعه رخ می‌دهد به طور شفاف منعکس می‌کنند، هرچه آن آئینه صاف‌تر، مطلوب‌تر است.

وی افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز استان خوزستان همزمان با سایر مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در سال ۱۳۷۸ در کشور تأسیس شد، هدف اصلی این مجامع فراهم کردن زمینه ورود خیرین و نیکوکاران جامعه در عرصه مدرسه سازی است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان ادامه داد: اگر ما نگاهی به تاریخ گذشته کشور خودمان بیندازیم همواره می‌بینیم که بحث کمک به مدرسه سازی و ایجاد فضاهای آموزشی همیشه در کشور ما وجود داشته اما به شکل منظم و نهادینه نبود تا در سال ۱۳۷۸ این مجامع به طور رسمی، با اساسنامه مشخص کار خود را شروع کردند.

وی تصریح کرد: در اولین قدم حضور خیرین در سال ۷۸ نزدیک با ۳۵۰ میلیون تومان کمک شد و این مسیر تا امروز ادامه پیدا کرده و ما در روز ۱۷ آبان ماه شاهد برگزاری بیست و سومین جشنواره خیرین بودیم.

صالح پور توضیح داد: هر سال میزان تعهدات خیرین استان‌ها مشخص و رتبه بندی می‌شوند، خوشبختانه استان خوزستان در سال‌های اخیر همواره بین رتبه‌های برتر بوده؛ در سال گذشته این افتخار را داشتیم که را جذب کمک‌های خیرین به مبلغ ۲۱۱ میلیارد تومان در رتبه دوم قرار گیریم.

جذب ۳۰۰ میلیارد تومان کمک از خیرین مدرسه ساز

وی اضافه کرد: امسال با شرایط اقتصادی موجود، گرانی و تحریم‌ها خوشبختانه با جذب ۳۰۰ میلیارد تومان کمک خیرین با افتخار در کشور رتبه اول را کسب کردیم این موفقیت حاصل تلاش جمعی بوده که با مشخص کردن هدف در این راستا قدم برداشتند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان گفت: آنچه پس از لطف خداوند باعث شد این افتخار معنوی از آن خوزستان شود همراهی و همدلی مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بود؛ امیدوارم این مجموعه برای سال‌ها حذف شود تا کارهای بزرگ‌تری در این راستا صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر افتخارات مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان کسب رتبه‌های برتر در پویش‌های طرح آجر به آجر است که در پویش اول با عنوان پویش محروم در مدت کوتاهی در رتبه ۴ قرار گرفتیم. در دومین پویش با نام من مادرم و بچه‌های ایران فرزندان من، رتبه اول را کسب کردیم و در سومین پویش طرح آجر به آجر با عنوان به رنگ مدرسه که در ۱۳ آبان به پایان رسید از ۲۵۰ هزار نقاشی ارسال شده نزدیک به ۱۰۰ هزار نقاشی از خوزستان بود.

سازمان‌های دولتی نقش کم رنگی در مدرسه سازی دارند

صالح پور در داده گفت: سازمان‌های دولتی در کمک‌های صورت گرفته نقش کم رنگی داشته اند به طوری که نزدیک به ۸۰ درصد از کمک‌ها توسط اشخاص حقیقی صورت گرفته است. در میان شرکت‌های خوزستان شرکت نفت و پتروشیمی در امر مدرسه سازی بسیار فعال هستند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مجمع خیرین مدرسه ساز پیدا کردن و جذب خیرین است که در برنامه‌های آتی این مجمع پیگیری برای همراهی سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها برای مشارکت در امر مدرسه سازی است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان تاکید کرد: خوزستان برای همه ی ایرانیان، عزیز و دوست داشتنی است چه ایرانیان داخل و چه خارج از کشور همواره حس تعلق و عرق خاصی به خوزستان داشته اند به طوری که به سراغ هر خیر که می‌رفتیم خود را جزئی از خوزستان می‌داند، همه ی اینها از برکات خون شهدا و دوران ۸ سال دفاع مقدس می‌باشد.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام با کمک خیرین مدرسه ساز

در ادامه نشست مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مداری خوزستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد حضور پر رنگ خیران در بخش مدرسه سازی بودیم و پروژه‌های عمرانی بسیاری در این بخش به خصوص در مناطق حاشیه با همکاری خیران به سرانجام رسید.

وی افزود: سازمان نوسازی منابع دیگری غیر از اعتبارات دولتی و کمک خیران ندارد اما برخی از شرکت‌ها درآمدهای دیگری دارند که پاسخگوی نیازهایشان است و اعتبارات نوسازی مدارس تنها در بخش دولتی و خیران خلاصه می‌شود که مقداری کار را سخت‌تر می‌کند.

قربانی ضمن تقدیر از خیران مدرسه ساز گفت: در مجمع خیرین مدرسه ساز با توجه به حضور پر رنگ آنها و رئیس مجمع تغییرات خوبی ایجاد شده است چرا که گزینه‌های زیادی برای کمک پیش روی خیران است اما همکاری آنها با نوسازی مدارس همیشگی و نتیجه بخش بوده است.

وی با بیان اینکه اعتماد و اطمینان خاصی از سوی دولت برای خیران مدرسه ساز ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این امر باعث شده با توجه به اینکه اگر خیری دنبال انجام کار خیر است با توجه به اینکه گزینه‌های زیادی پیش رویش است اما در حوزه مدرسه سازی ورود کند که این مهم نشان از عملکرد مثبت دولت در این بخش است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: گرانی‌ها باعث شده است امسال هم به لحاظ اعتباری سال سختی را پیش رو داشته باشیم، اما با توجه به مشکلات اقتصادی بنا داریم یک هزار کلاس درس را در خوزستان به اتمام برسانیم که با کمک خیران قطعاً موفق خواهیم بود و این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

وی در رابطه با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، توضیح داد: در حال حاضر عمر پروژه‌های نیمه تمام کمتر از سه سال است و در حال حاضر پروژه‌های نیمه تمام فقط پروژه‌هایی هستند که اخیراً کلنگ زده شدند و در حال ساخت آنها هستیم.

برچیده شدن یک هزار کلاس سنگی

قربانی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمامی که سال‌ها بر زمین مانده بود با همراهی خیران مدرسه ساز اکنون به سرانجام رسیده و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد. همچنین برنامه‌هایی برای ساخت هنرستان وجود دارد که یک هنرستان به تنهایی حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه دارد و در این راستان هم نیاز به همراهی خیرین داریم که این پروژه هم به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه در خوزستان حدود یک هزار کلاس سنگی وجود دارد، گفت: این کلاس‌ها عمدتاً در مناطق عشایری هستند که برای برچیدن آنها برنامه‌هایی در دستور کارمان است و تلاش خواهیم کرد در دو سه ماه آینده حدود ۳۰۰ کلاس درس سنگی در خوزستان حذف شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان اضافه کرد: یک مدرسه ۹ کلاسه در ایذه با همکاری وزارت نفت کلنگ نی شده که پس از اتمام، به نام شهید علی لندی نام گذاری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5123

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.