تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
6

راه‌اندازی دهکده آموزشی و امدادی هلال احمر در مجموعه سد کرخه

  • کد خبر : 8996
  • 11 اسفند 1400 - 11:34
راه‌اندازی دهکده آموزشی و امدادی هلال احمر در مجموعه سد کرخه
امید جنوب_دهکده آموزشی و امدادی هلال احمر خوزستان در مجموعه سد کرخه راه‌اندازی شد.

دکتر علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در مراسم افتتاح دهکده آموزشی و امدادی هلال احمر اندیمشک ضمن تبریک سالروز بعثت حضرت محمد مصطفی(ص)، اظهار کرد: از رسالت‌هایی که بر دوش ما است اخلاق‌مداری است که با تاسی از ائمه اطهار و شهدا تلاش می‌کنیم به رسالت خود عمل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب،وی افزود: جمعیت هلال احمر فعالیت‌های جهان شمولی دارد که محوریت این فعالیت‌ها ارائه خدمات بشردوستانه، کمک به سلامت جامعه و صلح و دوستی بین آحاد مختلف جامعه است. این اصول یکی از مترقی‌ترین اساسنامه‌ها را به وجود آورده و جمعیت هلال احمر را متمایز ساخته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با افتتاح این پایگاه و زیر ساخت‌هایی  که در سد کرخه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی ایران و خاورمیانه فراهم است، مقدمات راه‌اندازی دهکده امدادی و آموزشی ایجاد شده است و می‌توانیم با ظرفیت‌سازی به گسترش خدمات داوطلبانه با بهره‌گیری از توان موجود در حوزه‌های مختلف از طریق ارتباط و تعامل فرابخشی بپردازیم.   

خدادادی افزود: با توجه به اینکه این منطقه محل اصلی تردد خودروهای کشاورزی، سنگین و نیمه سنگین است و این موارد سبب حادثه‌خیز بودن این محور و شاهراه مواصلاتی ناحیه صنعتی کرخه، جاده اندیمشک – شوش و جاده اندیمشک – دهلران است، این پایگاه چند منظوره امداد و نجات می‌تواند این محورها را تحت پوشش  قرار دهد. همچنین با توجه به اهمیت آموزش می‌توان از این مقر به عنوان یک مرکز آموزشی جهت برگزاری دوره‌های تخصصی استفاده کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: با آغاز به کار دهکده امدادی و آموزشی می‌توان در گام نخست و با عقد تفاهم‌نامه با محوریت مجموعه سد و نیروگاه کرخه نسبت به آموزش مهارت‌های امدادی و آمادگی در مواجهه با مخاطرات کارکنان سایر سدهای استان خوزستان اقدام کرد.

وی گفت: این مجموعه در آینده می‌تواند علاوه بر پوشش امدادی چند منظوره در بخش‌های نجات در کوهستان، حوادث حمل و نقل جاده‌ای و نجات در محیط‌های آبی به مرکز پشتیبانی عملیات امداد و نجات در شمال خوزستان تبدیل شود.

خدادادی بیان کرد: یکی از ملزومات ایجاد فضاهای گردشگری در محیط‌های آبی وجود پایگاه‌های امدادی است که پیشنهاد می‌شود حالا که این امکان میسر شده است مسئولین در این حوزه نیز ورود کرده و با فراهم‌سازی امکانات رفاهی، گردشگران را برای استفاده از جاذبه‌های خوب گردشگری این منطقه دعوت کنند.

در ادامه این افتتاحیه مهندس یزدانی مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه به تشریح نقش استراتژیک این سد در زمینه تولید انرژی، تأمین و تنظیم آب اراضی پایین دست پرداخت.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.