تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
35

دیدار رهبر دینی اقلیت دینی صابئین با رییس توسعه حل اختلاف خوزستان

  • کد خبر : 4096
  • 19 مهر 1400 - 10:49
دیدار رهبر دینی اقلیت دینی صابئین با رییس توسعه حل اختلاف خوزستان
امید جنوب - "گنزورا" رهبر دینی و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه اقلیت دینی صابئین خوزستان با معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف استان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان، در این دیدار “علیرضا باوی” معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: رشادت ، مجاهدت و ایثارگری اقلیت های دینی به خصوص صابئین مندایی در دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست چرا که صابئین مندایی همواره در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورمان حضور فعالی دارند.

وی در ادامه بر اهمیت حل و فصل اختلافات موجود اقلیت های دینی بر اساس قوانین مدنی کشور و عرف رایج این ادیان تاکید و بهترین گزینه حل اختلاف مردمی را بخشش، عفو ، گذشت و مصالحه دانست و از عملکرد مطلوب این شعبه که موجب رضایت مندی پیروان دین صابئین را فراهم نموده است تقدیر و تشکر کرد.

در این دیدار “بهرام عباده” اهوازی رئیس شعبه ویژه صابئین گزارشی از عملکرد این شعبه در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و در ادامه اظهار داشت: بیشتر پرونده های رسیدگی شده در این شعبه مربوط به اختلاف خانوادگی و امور صنفی می باشد.

پیشوای بزرگ صابئین “گنزورا” نامیده می شود و دیگر روحانیون را “ترمیذا” می‌نامند که همان معنای واژه تلمیذ در زبان عربی  است، صابئین به خط و زبان آرامی که از زبانهای باستانی جهان است می نگارند و کتابهای دینیشان نیز به همین خط است.

صابئین مندایی یکی از اقلیت‌های دینی ایران هستند که بیشتر در جنوب غربی ایران و استان خوزستان سکونت دارند و جمعیتشان در ایران حدود ۲۵ هزار نفر و در خوزستان حدود هشت هزار نفر است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.