تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
8

دهمین جلسه کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد

  • کد خبر : 5789
  • 10 آذر 1400 - 19:16
دهمین جلسه کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد
امید جنوب-رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز از نظارت بر اجرای قراردادهای نیروهای خدمات شهری و پیمانکاران این حوزه توسط یک تیم نظارتی خبرداد و گفت: بنا شد درصدی از مبلغ قرارداد به آموزش شهروندی و آگاهی بخشی به ذینفعان و کارگران در قراردادها گنجانده شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، روز سه شنبه نهم آذرماه دهمین جلسه کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای اسلامی شهر اهواز به ریاست سید محمد جواد رضوی و با حضور اعضای کمیسیون حجت الله زارع زاده، علی مدد هاشم پور، سید محمد علی پورموسوی و سیاوش محمودی برگزار شد.

سید محمد جواد رضوی درباره این‌ نشست اظهار کرد: در این‌ جلسه گزارشی از اداره‌کل بازرسی درخصوص وضعیت قرارداد نیروهای خدمات شهری و اشکال‌هایی که ممکن است بر این قراردادها وارد شود مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: جامع و کامل نبودن قراردادها، عمل نکردن به مفاد آن‌ها و عدم نظارت درست بر اجرای این قراردادها از جمله اشکالاتی است که می‌تواند بر آن‌ها وارد شود که در این جلسه مورد بازبینی قرار گرفتند.

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی و شورای اسلامی شهر اهواز گفت: برای انجام بهتر این قراردادها راه‌حل‌هایی ارائه و قرار شد که اداره‌ کل بازرسی جلسات توجیهی برای شهرداران مناطق، مدیران سازمان‌ها و ناظرین آن‌ها برگزار کند.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد نظارت بر اجرای قراردادها توسط یک تیم نظارتی که اعضای شورای شهر و ناظرین قراردادها در آن حضور دارند به صورت جدی تر انجام گیرد.

رضوی بیان کرد: کمیته انضباطی نیز تشکیل می‌شود تا هر کسی در اجرای قرارداد به وظیفه خود عمل نکند مورد سوال و جواب قرار بگیرد و همچنین کارگران و افرادی که در انجام قراردادها به عنوان عامل اول عمل می‌کنند شرایط بهداشتی آنها محیا و گواهی طب کار هر ساله از سوی پیمانکار ارائه شود.

عضو شورای شهر در پایان گفت: بنا شد بندی در قراردادها ها گنجانده شود که درصدی از مبلغ قراردادها به آموزش شهروندی، فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به ذینفعان و کارگران اختصاص یابد.

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، در این کمیسیون بهداد مدیرکل حراست و امور محرمانه، محمدزاده مدیر کل بازرسی، یادگاری مدیرکل اداره حقوقی و امور پیمانها و قراردادها به عنوان مدعوین کمیسیون حضور داشتند.

این کمیسیون با دستور کارهای زیر برگزار شد؛

۱) بررسی درخواست جمعی از کارکنان سامانه ۱۳۷ منطقه دو شهرداری اهواز
۲) بررسی درخواست جمعی از بهره‌برداران غرفه های سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی واقع در کوی پلیس بازارچه قدس
۳) گزارش مدیر کل بازرسی شهرداری در خصوص قرارداد های پیمانکاران شهرداری اهواز

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.