تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
سرپرست شهرداری اهواز:

دلسوزی، حس تعلق و مشارکت مردم در مدیریت شهری هزینه های شهرداری را کاهش می دهد

  • کد خبر : 3413
  • 02 مهر 1400 - 12:21
دلسوزی، حس تعلق و مشارکت مردم در مدیریت شهری هزینه های شهرداری را کاهش می دهد
امید جنوب - بیشتر اعتبارات شهرداری صرف هزینه های خدماتی می شود سرپرست شهرداری اهواز گفت: بیشترین اعتبارات شهرداری صرف هزینه های خدماتی می شود که با زنده کردن حس تعلق، دلسوزی و مشارکت مردم می‌توان تا حد زیادی این هزینه ها را از کارهای خدماتی به سمت کارهای بنیادی و عمرانی سوق داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، به نقل از پرتال اطلاع رسانی شهرداری اهواز، صبح روز پنجشنبه یکم مهرماه همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، زنگ ایثار و افتتاحیه طرح دانش آموزی فرهنگی، تربیتی، ورزشی با عنوان “شهردار مدرسه” در پارک جزیره با حضور ملایی زمانی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر، عالی پور سرپرست شهرداری اهواز و امینی معاون فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز برگزار شد.

سرپرست شهرداری اهواز در این مراسم با اشاره به طرح شهردار مدرسه و اهمیت آن در آشنایی با قوانین شهرداری و مدیریت در ابعاد کوچک تر اظهار داشت: شهردار مدرسه می تواند نقش آموزش فرهنگ احترام به قوانین شهروندی را در مدارس شهر به خوبی ایفا کند.

وی در خصوص ویژگی و ساختار شهرداری ها و لزوم آشنایی با این ساختار و قوانین افزود: اول باید اطلاع داشته باشید که شهرداری با پول و مالیات مردم مدیریت می شود؛ مالیاتی تحت عنوان عوارض که اداره شهر توسط همین عوارض انجام شده و این مساله بیانگر آن است اداره شهرداری کاملا متکی به مردم است.

عالی پور با اشاره به این که مردم سه کار باید انجام دهند تا شهر خوب اداره شود، گفت: اول آن که مردم شهر خود را دوست داشته باشند؛ پوشش آن، فرهنگش، خیابان هایش، درختانش، شخصیت هایش، مفاخرش و به صورت کلی هویت شهر خود را دوست داشته باشند تا این حس تعلق موجب آن شود که مردم در حفظ شهر خود و ارتقا جایگاه آن کوشا باشند.

سرپرست شهرداری اهواز موضوع دوم را مبحث رعایت قوانین شهروندی خواند و عنوان داشت: احترام و اعتقاد به قوانین، کاری است که باید در فرهنگ شهروندی جا افتاده و شما شهرداران مدارس باید در این کار فرهنگی شرکت داشته باشید و نقش خود را به عنوان آینده فرهنگ این جامعه ایفا کرده و فرهنگ شهروندی نسل بعدی را از درون همین مدارس بسازید.

وی موضوع سوم را مشارکت مردم در ساخت شهر و نگهداشت امکانات شهری و شهروندی خواند و گفت: مردم باید در ساخت شهر خود مشارکت کنند؛ این مشارکت نیز فقط در پرداخت عوارض خلاصه نمی شود، بلکه با شرکت در کارهایی مثل کاشت درخت و توسعه فضای سبز، نریختن زباله در خیابان ها، نگه داری از امکانات عمومی شهری و در کل با رعایت کردن قوانین، مردم می توانند در ساخت و ارتقا جایگاه شهرشان شرکت کنند

سرپرست شهرداری اهواز ادامه داد: این دلسوزی، حس تعلق و مشارکت، در کاهش هزینه اداره شهر نیز کمک کرده و موجب آن می شود که این هزینه ها بجای آن که خرج امور خدماتی شود، خرج کارهای بنیادی و عمرانی شهر بشود.

عالی پور تصریح کرد: شهر اهواز شهری است که بیشتر اعتبارات آن صرف امور خدماتی می شود و باید با تغییر نگرش در این امر و کمک گرفتن از مردم، هزینه ها را از بحث خدمات به بحث عمران منتقل کنیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3413

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.