تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
6

دفاع پتروشیمی رازی از انبارهای روباز “گوگرد” در ماهشهر

  • کد خبر : 6234
  • 22 آذر 1400 - 10:53
دفاع پتروشیمی رازی از انبارهای روباز “گوگرد” در ماهشهر
امید جنوب _ مسئول امور ایمنی و بهداشت شرکت پتروشیمی رازی با اشاره به وضعیت انبارهای روباز دپوی "گوگرد" این شرکت در ماهشهر، گفت: گوگرد استحصالی این شرکت هیچ مشکلی برای محیط زیست ندارد.

عبدالرضا ایروانی در خصوص انبارهای روباز دپوی “گوگرد” شرکت پتروشیمی رازی اظهار کرد: گاز ترش مسجدسلیمان به این شرکت هدایت می‌شود. این گاز، پتانسیل ایجاد خطر زیاد برای محیط پیرامونش را دارد و می‌تواند این شهر را تحت تاثیر قرار دهد و به دلیل این پتانسیل خطر و ارزش اقتصادی این گاز؛ در شرکت پتروشیمی از این گاز، گوگرد استحصال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، وی با اشاره به صادر کردن گوگرد استحصالی به خارج از کشور، افزود: گوگرد استحصالی، “پودر” نیست و با وزش باد جابه‌جا نمی‌شود و هیچ مشکلی برای محیط زیست ندارد.

مسئول امور ایمنی و بهداشت شرکت پتروشیمی رازی گفت: گوگرد تولیدی این شرکت گرانول و مشابه تولید گوگرد در کانادا، چین و کشورهای متعدد دیگر است و برای انسان و محیط زیست خطری ندارد.

ایروانی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: دو واحد دانه‌بندی گوگرد داریم تا اگر یکی از واحدها خراب شد، از واحد دیگر استفاده کنیم.

پیش از این، کارشناس واحد ایمنی و بهداشت یکی دیگر از شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر به ایسنا گفته بود: انبارهای روباز و غیراستاندارد دپوی گوگرد، فضای وسیعی از پتروشیمی رازی  را به رنگ زرد گوگردی درآورده و موجب آلودگی هوا و زمین شده است در حالی که امروزه در هیچ جای دنیا گوگرد در فضای باز و بدون هیچ گونه سرپوشی دپو نمی‌شود.

وی افزوده بود: ذرات گوگرد به راحتی وارد منابع آب سطحی و خلیج فارس می‌شود. ‌پرنده‌ها نیز به اشتباه این ذرات را به عنوان غذا، مصرف می‌کنند که این امر می‌تواند آثار زیانبار بسیاری به همراه داشته باشد و در نهایت وارد زنجیره غذایی انسان شود و انسان را نیز متاثر کند.

وی با اشاره به اینکه ذرات گوگرد می‌تواند سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار دهد، گفته بود: این ذرات بر منابع آب و خاک و همچنین بر حیات وحش منطقه و در نهایت تمام اجزای اکوسیستم از جمله انسان‌ها آثار مخربی بر جای می‌گذارد. با توجه به اینکه روی انبار روباز گوگرد پتروشیمی رازی حتی یک چادر کشیده نشده است، در مواقعی که باد می‌وزد این ذرات گوگرد به راحتی همانند طوفان ماسه در منطقه ‌پخش می‌شود و به دلیل نزدیکی پتروشیمی بندر امام به این انبار روباز، تمامی نیروهای فعال در این مجتمع درگیر این مشکل بوده و سیستم تنفسی آن‌ها تمامی عوارض ناشی از این ذرات سمی را دارد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.