تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

دسترسی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور خوزستان به نهاده‌ها تسهیل شد

  • کد خبر : 3223
  • 29 شهریور 1400 - 12:19
دسترسی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور خوزستان به نهاده‌ها تسهیل شد
امید جنوب - رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تشریح بخشی از دستاوردهای دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با محور بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: برابر با مصوبه ۵۸ این شورا، دسترسی تولیدکنندگان خوراک دام و طیور خوزستان به نهاده ها تسهیل شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، شهلا عموری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان گوشت مرغ، دام، طیور و آبزیان برای دسترسی به نهاده‌های مورد نیاز اظهار داشت: این بخش از تولیدکنندگان پیش از این در فرآیند و نحوه فعالیت شبکه توزیع نهاده‌ها در استان خوزستان مشکلات بسیاری داشتند.

وی ادامه‌داد: این نهاده‌ها پس از تخلیه از کشتی‌های وارداتی در بندر امام خمینی (ره) به تنها انبار نگهداری واقع در شهرستان شوش منتقل می‌شدند و برهمین اساس تمامی تولیدکنندگان برای تامین کالای مورد نیاز خود به این انبار مراجعه می‌کردند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به مشکل این نحوه از فرآیند بارگیری و حمل نهاده‌ها بیان داشت: به واسطه حضور خودروهای متعدد حمل نهاده از سراسر استان در محل انبار نگهداری این کالاها، احتمال انتقال بیماری و مشکلات بهداشتی وجود داشت و اصلاح این رویه به عنوان مطالبه تولیدکنندگان در این بخش ضروری بود.

عموری تصریح کرد: همچنین در این بین تولیدکنندگان برای دسترسی به انبار شهرستان شوش باید هزینه های متعددی را در حوزه حمل و نقل پرداخت می کردند؛ لذا ایجاد یک انبار نگهداری نهاده‎‌های دامی، طیور و آبزیان در مجاورت مرکز استان پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا، مجوز لازم از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای تعیین محل دیگری به منظور نگهداری و انبار نهاده‌های دامی مورد نیاز استان خوزستان صادر شد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان افزود: برابر با اقدام اداره کل پشتیبانی امور دام خوزستان، محل جدیدی در منطقه سویسه (واقع در شهرستان کارون) برای نگهداری و انبار نهاده ها آماده شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان‌کرد: آماده سازی انبار نهاده‌های مورد نیاز برای تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در منطقه سویسه ضمن اینکه از شاخص های قابل قبول در حوزه کنترل کیفی برخوردار است؛  کاهش هزینه‌های حمل برای تولیدکنندگان را درپی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، حدود ۸۵ درصد حجم غلات و نهاده‌های دامی و طیور مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

پارسال حدود ۱۳.۷میلیون تن کالای اساسی و نهاده‌های دامی و طیور در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شد

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=3223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.