تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024
41
استاندار خوزستان:

در کشت پاییزه، توزیع و مدیریت آب در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 792
  • 07 مرداد 1400 - 19:50
در کشت پاییزه، توزیع و مدیریت آب در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد
امید جنوب - استاندار خوزستان در خصوص کشت پاییزه گفت: مقرر شد آب حجمی توسط سازمان آب و برق با همکاری صنف کشاورزان در اختیار این صنف قرار بگیرد و نحوه مدیریت آب توسط گروه ها و نمایندگان کشاورزان باشد؛ با کشاورزان مناطق بالادست و پایین دست آب صحبت شود تا نوع کشت و نوع آبیاری را مشخص کنند.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه نشست با هیات رئیسه تشکل های کشاورزی که امروز (هفتم مرداد ماه) در دفتر انجمن صنفی کشاورزان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز جلسه بسیار ارزشمندی با هیات رئیسه صنف کشاورزان استان در محل دفتر این صنف برگزار شد و دیدگاه حدود ۹ نفر از دوستان با حضور مدیران مرتبط در سازمان آب و برق، جهاد کشاورزی، ستاد بحران، معاونت عمرانی و بنده طرح شد.

وی افزود: در خصوص مشکلات کشاورزان در ترسالی و خشکسالی و وضعیت اخیر پیش آمده،  مباحث خوبی مطرح و تجزیه و تحلیل شد. علاوه بر مباحثی که بیان شد، در زمینه راهکارهای پیگیری، مصوبات و اعتباراتی که از طرف دولت، نهادها، ارگان‌ها و دیگر سازمان‌ها برای خوزستان تصویب شد به یک جمع بندی رسیدیم.

استاندار خوزستان گفت: جمع بندی جلسه برای کشت پاییزه اینگونه شد که رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان، یک کارگروه قوی از بخش خصوصی در مرکز استان تشکیل دهد و شاخه های این کارگروه نیز در شهرستان های مختلف برای برنامه ریزی در نحوه مصرف آب در کشت پاییزه همکاری لازم را داشته باشد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مقرر شد آب حجمی توسط سازمان آب و برق با همکاری صنف کشاورزان در اختیار این صنف قرار بگیرد و نحوه مدیریت آب توسط گروه ها و نمایندگان کشاورزان باشد؛ با کشاورزان مناطق بالادست و پایین دست آب صحبت شود تا نوع کشت و آبیاری را مشخص کنند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد شد طی یک یا دو هفته آینده نمایندگان حقیقی و حقوقی در این خصوص مشخص شوند تا در شورای کشاورزی به تصویب برسد که ان شاالله این تقسیم کار بین سازمان آب و برق خوزستان، سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و صنف کشاورزان خوزستان انجام شود تا برنامه ریزی دقیقی را برای کشت پاییزه داشته باشیم.

مسعود اسدی، رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دیدگاه بسیار مثبتی که استاندار خوزستان نسبت به واگذاری امور به خود کشاورزان دارند قطعا موجب می شود که در آینده شاهد یک روند مثبت و وضعیتی بهتر در مدیریت و بهره برداری از منابع آبی باشیم.

وی افزود: ان شاالله بتوانیم با حداکثر توان و بهره برداری از امکانات موجود و نیز با حداقل  خسارت ها و مشکلات از بحران آبی رهایی پیدا کنیم و وارد دوره آبی شویم؛ به زودی برنامه ریزی خواهیم کرد تا با یکدیگر مدیریت فصل زراعی آینده را انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=792

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.