تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
7
معاون مطالعات پایه منابع آب سازمان آب و برق استان :

در غالب حوضه‌های آبریز با خشکسالی شدید مواجه هستیم

  • کد خبر : 8764
  • 03 اسفند 1400 - 11:57
در غالب حوضه‌های آبریز با خشکسالی شدید مواجه هستیم
امیدجنوب- معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به کاهش آورد سدهای خوزستان در غالب حوضه های آبریز با شرایط خشکسالی شدید مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، علی شهبازی اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون میزان ورودی سدهای خوزستان ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با توجه به کاهش آورد سدهای خوزستان در غالب حوضه های آبریز با شرایط خشکسالی شدید مواجه هستیم.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: به طور نسبی بیشترین کاهش در ورودی های سد کرخه رخ داده، به گونه ای که به طور میانگین نسبت به بلندمدت حدود ۵۶ درصد کاهش آورد داشته ایم.

شهبازی تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۰ درصد ذخیره مفید سدهای خوزستان پر شده است که سد کرخه وضعیت بحرانی تری نسبت به سدهای دیگر استان دارد. به گونه ای که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعبی حجم ذخیره مخزن هستیم. 

وی عنوان کرد: در زنجیره سدهای کارون نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود یک میلیارد مترمکعب حجم ذخیره کمتری داریم به گونه ای که حدود ۴۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته ایم.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، بیان کرد: بر این اساس اطلاعیه ای مبنی بر اینکه امکان تامین آب کشت های پر مصرف به ویژه شلتوک در فصل تابستان را نداریم، صادر کرده ایم.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.