تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 15 شوال 1445 Tuesday, 23 April , 2024
5

دانشگاه‌های غیربومی در خرمشهر چه می‌کنند؟

  • کد خبر : 8508
  • 24 بهمن 1400 - 10:43
دانشگاه‌های غیربومی در خرمشهر چه می‌کنند؟
امید جنوب- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از فعالیت پژوهشی دانشگاه‌های غیربومی و مستقر در تهران با وجود دانشگاه تخصصی علوم و فنون در خرمشهر انتقاد کرد.

دکتر حسین ذوالقرنین در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت بودجه پژوهشی این دانشگاه، اظهار کرد: امسال وضعیت بودجه پژوهشی دانشگاه آنچنان خوب نبود. سال گذشته بودجه‌ای برای خرید تجهیزات داده شد و بودجه‌ای که در پژوهش داشتیم برای هزینه‌های جاری در نظر گرفته شد به عنوان مثال برای پرداخت حقوق نیروهای شرکتی از این بودجه هزینه شد.

وی ادامه داد: بخشی از بودجه پژوهشی که حدود یک میلیارد تومان بود را توانستیم برای اعضای هیات علمی به عنوان پژوهانه کنار بگذاریم. برای آزمایشگاه‌ها نیز تجهیزاتی خریداری شد اما در مجموع عمده بودجه پژوهشی برای بخش‌های دیگر که ضروری بودند، هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در خصوص روند ارتباط با صنعت، گفت: اگر صنایع به وظیفه خود عمل کنند قطعا دانشگاه‌ها به درآمد می‌رسند و مشکلات خود صنایع نیز از این طریق رفع می‌شود. کارخانجات، صنایع و سازمان‌ها موظف هستند که یک درصد هزینه‌های خود را برای پژوهش اختصاص دهند اما هیچ کدام این کار را نمی‌کنند و متاسفانه هنوز ارتباط صنعت با دانشگاه جا نیفتاده است.

ذوالقرنین با بیان اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه‌های بزرگ در جهان جا افتاده است، گفت: درآمد بسیاری از دانشگاه‌های جهان و گاهی همه بودجه این دانشگاه‌ها از ارتباط با صنایع تامین می‌شود اما در کشور ما این ارتباط بیشتر در دانشگاه‌های بزرگ صورت می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بیان کرد: از طرف دیگر برخی از محققان دانشگاه تهران و امیرکبیر به خوزستان می‌آیند و روی پروژه‌های دریایی کار می‌کنند؛ در حالی که این دانشگاه‌ها به صورت تخصصی روی دریا کار نکرده‌اند. چرا این اتفاق می‌افتد؟

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.