تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024
4
سرپرست شهرداری اهواز:

حل مشکل فاضلاب اولویت نخست مردم اهواز است

  • کد خبر : 2043
  • 01 شهریور 1400 - 11:31
حل مشکل فاضلاب اولویت نخست مردم اهواز است
امید جنوب - سرپرست شهرداری اهواز اولویت نخست مردم اهواز را حل مشکل فاضلاب دانست و گفت: با وجود اینکه تاکنون برای حل این مشکل اعتباری به شهرداری اهواز پرداخت نشده است اما این شهرداری یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای طرح های ضربتی و مشارکتی با آبفا در بخش فاضلاب هزینه کرده است.

 به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، علیرضا عالی پور شامگاه یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: موضوع دفع آب های سطحی در اهواز مشکلی زیرساختی با منابع محدود است اما شهرداری مطالعات آن را به اتمام رسانده و طرح های بخش فاضلاب در اهواز یکی پس از دیگری آغاز می شوند، ۵۰ درصد هزینه اجرای این پروژه ها با دولت و ۵۰ درصد دیگر بر عهده شهرداری بوده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی اعضای دوره قبل شورای شهر اهواز ۵۷ نقطه فوق بحرانی فاضلاب در اهواز وجود دارد که در قالب  ۹۲ طرح تعریف شده اند گفت:۱۴۲ پروژه مشترک با آبفای خوزستان برای دفع آب های سطحی تعریف شده است اما با این شرایط نمی توان چشم انداز خوبی برای فصل بارندگی پیش رو برای اهواز ترسیم کرد و در صورتیکه در این سطح از آمادگی باشیم مجدد شاهد آبگرفتگی ها در اهواز خواهیم بود.

سرپرست شهرداری اهواز اظهار داشت: در تابستان امسال در بیش از یک هزار نقطه در اهواز مشکل سرریز فاضلاب گزارش شد. با سر ریز  فاضلاب در بسیاری از نقاط شهر اهواز ، فاضلابی به ایستگاه پمپاژ نمی رسد. تا پیش از شروع بارندگی در خوزستان ۲ ماه فرصت داریم تا ریزش خطوط فرعی شبکه فاضلاب شهر اهواز برطرف شود همچنین برنامه لایروبی و رسوب گیری شبکه فاضلاب اجرا شود. 

عالی پور با اشاره به نیاز این شهرداری به ۴۰ دستگاه مکنده و لایروب گفت: در صورتیکه تامین این تعداد دستگاه مکنده در توان استان نیست باید از استان‌های دیگر تهیه شود، از هم اکنون باید شهرداری اهواز را به این ماشین آلات مجهز کرد.

سرپرست شهرداری اهواز در ادامه اظهار داشت : تا سال ۱۳۷۰ حل مشکل فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی بر عهده شهرداری بود اما با تاسیس شرکت آب و فاضلاب، موضوع فاضلاب به آن‌ها سپرده شد که از آن زمان به بعد اقدام لازم در زمینه اجرای زیرساخت دفع آب‌های سطحی در اهواز اجرا نشد.

وی گفت: شهرداری اهواز و آبفا به تنهایی توان مالی و بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی اجرا و اصلاح شبکه فاضلاب شهر اهواز را ندارند لذا در اولویت نخست به منظور افزایش سرعت تخلیه فاضلاب خط عریض تری به ایستگاه پمپاژ طراحی شده وپمپ قوی تر برای پمپاژ فاضلاب بکار گرفته شد.

عالی پور همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح دفع آب‌های سطحی کوی علوی اهواز اظهار داشت: این منطقه از بحرانی ترین مناطق اهواز در دفع آب های سطحی است چراکه بالغ بر ۵۰ درصد نارضایتی ها از این منطقه است. 

سرپرست شهرداری اهواز افزود: برنده مناقصه این پروژه  از سال ۱۳۹۸ مشخص شد اما به دلیل هزینه زیاد آن، پروژه آغاز نشد که با تامین اعتبار عملیات اجرایی این طرح چندی پیش آغاز شد.

بسیاری از مناطق شهر اهواز در فصل بارندگی شاهد طغیان فاضلاب و جاری شدن جریان فاضلاب در معابر و خیابان ها هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=2043

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.