تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

حرم امامزادگان قطب فرهنگی کشور است

  • کد خبر : 9571
  • 07 فروردین 1401 - 11:32
حرم امامزادگان قطب فرهنگی کشور است
امید جنوب - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امامزادگان قطب فرهنگی کشور هستند گفت: حرم علی بن مهزیار اهواز دارای کمبودها و نواقصی است که پیگیری برای حل این مسایل دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه با حضور در حرم علی بن مهزیار(ع) در اهواز با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت فرهنگی امامزادگان در کشور افزود: امامزادگان ملجا و پناه مردم و موجب آرامش مردم هستند که بهره گیری از ظرفیت این اماکن مقدس در اولویت این وزارتخانه است.

وی همچنین در بازدید از حرم علی بن مهزیار اهوازی و زیارت این بارگاه منور، قول کمک برای اصلاح نواقص ساختمانی این حرم را داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان نیز در این بازدید با بیان اینکه اوقاف خوزستان به واسطه واقفان ارجمند دارای جایگاه ممتازی در این زمینه است گفت: خوزستان دارای بزرگترین موقوفه جهان اسلام به نام موقوفه نظام السلطنه مافی است.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز  افزود: بزرگترین طرح های زارعتی و کشت نخلستان وقفی در خوزستان اجرا می شود.

وی ادامه داد: ۲ هزار هکتار نخلستان در موقوفه های ماهشهر کشت شده است ضمن اینکه ۲ دامداری دام سبک در این استان در موقوفه های خوزستان ایجاد شده است که درآمد آنها در محل نیت واقفان هزینه می شود.

وی افزود: ۷۰ درصد موقوفه های خوزستان احیا و برای ۹۰ درصد از اراضی و املاک وقفی سند مالکیت گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه‌ای ۲ روزه به منظور بازدید از محل اسکان راهیان نور، بررسی مسائل و مشکلات کاروان‌ها به استان خوزستان سفر کرده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار خوزستان و همچنین خانواده آیت الله علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، از جمله برنامه های دو روزه وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به استان خوزستان است.

اسماعیلی شنبه شب در اولین روز سفر خود به خوزستان با حضور در یادمان شهدای هویزه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.