تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
6

جزئیات به کما رفتن دختر نخبه اهوازی و پلمپ مرکز زیبایی

  • کد خبر : 5116
  • 19 آبان 1400 - 12:48
جزئیات به کما رفتن دختر نخبه اهوازی و پلمپ مرکز زیبایی
امید جنوب - بر اساس کمیسیون ماده ۱۱ که متشکل از سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی است، مراکز زیبایی مرتباً مورد رصد قرار گرفته و موارد غیرقانونی به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

‌به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از شناسایی و پلمب مرکزی که حین انجام عمل زیبایی باعث به کما رفتن دختر نخبه اهوازی شد خبر داد. چهار روز پیش دختر جوانی با ۱۹ سال سن حین عمل زیبایی دچار ایست قلبی تنفسی شد و به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز منتقل و همچنان در کما به سر می‌برد که به گفته پزشکان از شرایط مناسبی برخوردار نیست.

فرهاد ابول ‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بامداد چهارشنبه در یک برنامه تلویزیونی در این خصوص اظهار کرد: این مرکز زیبایی توسط پلیس اماکن و اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پلمب و اقدام قانونی آن در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه مراکز غیرمجازی که در استان خوزستان فعال هستند مرتباً از سوی اداره نظارت بر درمان شناسایی می‌شوند افزود: بر اساس کمیسیون ماده ۱۱ که متشکل از سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی است، مراکز زیبایی مرتباً مورد رصد قرار گرفته و موارد غیرقانونی به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه دو دسته فعالیت درمانی غیرقانونی وجود دارد گفت: دسته اول افرادی که هیچ پروانه‌ای از دانشگاه نداشته و به صورت غیرقانونی و زیر زمینی عمل‌های جراحی انجام می‌دهند مثلاً برخی در آرایشگاه‌های زنانه یا در مراکزی که هیچ پروانه‌ای ندارند این عمل‌ها را انجام می‌دهند که نوعی دخالت در حرفه پزشکی است.

وی افزود: دسته دوم، مراکزی هستند که پروانه فعالیت از معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دارند اما بر اساس رشته خود فعالیت نکرده و اقدام غیرقانونی انجام می‌دهند که دانشگاه بر هر ۲ دسته نظارت کافی داشته و اداره اماکن نیز ما را همراهی می‌کند.

ابول نژادیان گفت: این اماکن غیرقانونی مرتباً پلمب و به دادگاه معرفی می‌شوند اگرچه انتظار داریم که مردم با علم و آگاهی و شناخت کافی به این مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی یکی از مکان‌های محل تبلیغ این مراکز غیرقانونی را فضای مجازی دانست و افزود: متأسفانه جوانان فریب تبلیغات کذایی را خورده و به افرادی مراجعه می‌کنند که صلاحیت لازم برای اینگونه عمل‌های جراحی را ندارند.

در ادامه دکتر علی خوانین مدیر بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز در خصوص وضعیت دختر ۱۹ ساله اهوازی گفت: حدود ساعت ۱۲ ظهر ۱۵ آبان‌ماه، همکاران اورژانس پیش بیمارستانی، دخترخانم جوان ۱۹ ساله‌ای را با ایست قلبی تنفسی کامل به بیمارستان امام منتقل کردند که به بخش ICU منتقل شد.

وی افزود: همه اقدامات لازم برای بیمار انجام شده و متخصصان نورولوژی این مرکز درمانی، بیمار را معاینه کرده‌اند.

خوانین گفت: با گذشت چند روز از بستری این دختر ۱۹ ساله، هیچ گونه علائم امیدوارکننده‌ای برای بقا بیمار مشاهده نشده است.

این دختر جوان که دارای رتبه ۷۰ کنکور سراسری است به یکی از کلینیک‌های شهر اهواز برای انجام عمل زیبایی مراجعه کرده بود که حین تزریق دارو دچار ایست قلبی تنفسی شد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.