تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
18
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکید کرد؛

جذب هدفمند نیروی انسانی برای صنعت نفت حیاتی است

  • کد خبر : 4784
  • 10 آبان 1400 - 9:27
جذب هدفمند نیروی انسانی برای صنعت نفت حیاتی است
امید جنوب - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بر ضروری و حیاتی بودن جذب هدفمند نیروی انسانی در صنعت نفت با هدف بازسازی کمی و کیفی سرمایه انسانی این صنعت تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنبو ، به نقل از پرتال اطلاع‌رسانی نفتخیز، مهندس علیرضا دانشی روز یکشبنه (۹ آبان ماه ۱۴۰۰) در نشستی با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت اظهار داشت: سرمایه انسانی اساسی‌ترین دارایی صنعت نفت به‌ویژه در مناطق عملیاتی است و بدون توجه به مدیریت اصولی منابع انسانی، اهداف فنی و عملیاتی  محقق نمی‌شود.

وی گفت: سالهاست منابع انسانی به بوته فراموشی سپرده شده و بی‌تدبیری‌هایی در این حوزه صورت گرفته است که امیدواریم با جدیت و عقلانیت، بارقه‌ی امیدی برای برطرف شدن آن ایجاد شود.

مهندس دانشی با اشاره به کاهش تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت:  در بخش جذب نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی دچار مشکل هستیم و اجرای یک برنامه جذب هدفمند، برای ترسیم آینده بهتر این صنعت، ضروری  و حیاتی است.

وی با بیان اینکه خروجی‌های سازمان چه به‌صورت بازنشستگی و چه به‌صورت مهاجرت، رشد فزاینده‌ای داشته، تصریح کرد: باید برای انگیزشی‌شدن محیط کار در مناطق عملیاتی چاره‌ای اندیشید و به جذاب‌تر شدن این مناطق کمک کرد تا نیروهای توانمند بتوانند بدون دغدغه در بخش عملیات ماندگار باشند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: برخی تصمیمات سال‌های گذشته موجب کاهش فاصله حقوقی کارکنان شاغل در جنوب و شمال بوده که این امر منجر به بی‌انگیزگی کارکنان شاغل در جنوب شده است و باید در این تصمیمات تجدید‌نظر صورت گیرد.

وی در ادامه، تسریع در اصلاح ساختار سازمانی را خواستار شد و اظهار داشت: قویاً درخواست دارم ساختار سازمانی در کل شرکت اصلاح شود و به‌ویژه بتوانیم سمت‌های عملیاتی در شرکت‌های تابعه را غنی‌تر کنیم.

مهندس دانشی یکی از عوامل کاهش انگیزه نیروهای عملیاتی را کمبود امکانات درمانی و رفاهی عنوان کرد و گفت: در حوزه درمان جای بسی تاسف است که برخی از مناطق مثل آغاجاری، مسجدسلیمان، گچساران و هفتگل از امکانات مطلوب بهداشت و درمان برخوردار نیستند و وضعیت رفاهی نابسامانی نیز دارند.

وی همچنین افزود: متاسفانه در حال حاضر حتی بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز به لحاظ درمانی و پزشکی و تعرفه‌های درمان شرایط مطلوبی ندارد.

مهندس دانشی موضوع مسکن را یکی از دغدغه‌های کارکنان این شرکت عنوان کرد و اظهار داشت: باید فکر عاجل و اساسی در مورد ودیعه مسکن و وام مسکن بشود چراکه با هزینه‌های سرسام آور کنونی، کارکنان مشکلات زیادی پیدا کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این سال‌ها در بخش مسکن‌سازی به‌صورت نظام‌یافته عمل نکردیم و حداقل تولید مسکن‌سازمانی انجام شد و الان هم وارث منازل بسیار مستهلک و فرسوده‌ای هستیم که بودجه‌ لازم برای بازسازی آن‌ها را نداریم و لذا ورود به این مقوله هم بسیار مهم و ضروری است.

مهندس دانشی در ادامه ساماندهی جبران خدمات کارکنان نیروی مدت موقت را خواستار شد و گفت: برخورداری از یک نظام یکپارچه انضباطی در حوزه کارکنان غیررسمی و ساماندهی دستمزد و بیمه این عزیزان نیز یکی دیگر از هدف‌های ماست.

وی همچنین هماهنگی ویژه بین ستاد وزات نفت، شرکت ملی نفت ایران و مناطق عملیاتی را خواستار شد و گفت: هرچقدر در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، هماهنگی بیشتری داشته باشیم، در رفع مشکلات کارکنان و بقا و بالندگی سازمان موفق‌تر خواهیم بود.

مهندس دانشی در پایان به سابقه انجام پروژه مطالعاتی نصر توسط اساتید برتر کشور در حوزه مدیریت منابع انسانی اشاره کرد و گفت: این مطالعه، دستاوردها و نتایج بسیار خوبی داشت که می‌توان آن را در جهت استفاده منابع حداکثری، روزآمد کرد و مورد استفاده قرار داد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4784

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.