تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
8
مذاکرات وین؛

تکذیب توقف گفت‌وگوها/کندی بحث‌ها به دلیل زیاده‌خواهی اروپا

  • کد خبر : 6203
  • 21 آذر 1400 - 22:05
تکذیب توقف گفت‌وگوها/کندی بحث‌ها به دلیل زیاده‌خواهی اروپا
امید جنوب-برخی رسانه‌های خارجی در حالی با انتشار گزارش‌های منفی از توقف مذاکرات خبر داده‌اند که یک منبع آگاه با رد این اخبار تاکید کرد: مذاکرات به صورت جدی بر روی متون پیشنهادی ایران ادامه دارد و امروز یک شنبه نیز گفت‌وگوها به صورت جدی ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب، اروپایی‌ها که پس از چندین روز کارشکنی، بحث بر روی متون ایران را پذیرفته اند، حالا سعی می‌کنند با زیاده‌خواهی خواسته‌های آمریکا را در مذاکرات پیاده کنند.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های خارجی، با خط‌دهی دیپلمات‌های اروپایی، با انتشار گزارش‌هایی منفی، خبر از توقف گفت وگوها می‌دهند.

در همین حال یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده به ایرنا گفت: «خبر توقف مذاکرات کاملا رد می‌شود؛ اتفاقا مذاکرات به صورت جدی بر روی متون پیشنهادی ایران ادامه دارد و امروز یک شنبه نیز گفت‌وگوها به صورت جدی ادامه می‌یابد»

این منبع آگاه تاکید کرد که «زیاده خواهی‌های اروپا همچنان ادامه دارد و کندی پیشرفت در بحث ها نیز به همین دلیل است، اما گفت‌وگوها متوقف نشده است»

به نظر می‌رسد اروپایی‌ها تلاش می‌کنند ضمن حفظ موضع زیاده‌خواهانه خود در مذاکرات، با جوسازی رسانه‌ای نیز فشار را بر روی تیم مذاکره کننده ایران، برای پذیرش خواسته‌های فرابرجامی خود، افزایش دهند، موضوعی که ایران بارها تاکید کرده، به آن تن نخواهد داد.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6203

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.