تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
8
در نشست مشترک مدیرعامل توسعه نیشکر و مديركل استاندارد خوزستان مطرح شد؛

تولیدات نیشکری مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است

  • کد خبر : 8241
  • 13 بهمن 1400 - 13:21
تولیدات نیشکری مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است
امید جنوب - مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی صنعت نیشکر را پیشتاز در رعایت استاندارد در تولید شکر و محصولات جانبی عنوان کرد.

در نشست مشترک مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان بر همکاری و تعامل بیشتر بین صنعت نیشکر و سازمان استاندارد تاکید شد.

به گزارش امید جنوب ، به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در این نشست که امروز دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) با حضور تعدادی از مدیران و معاونین شرکت برگزار شد، مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی صنعت نیشکر را پیشتاز در رعایت استاندارد در تولید شکر و محصولات جانبی عنوان کرد.

به گفته دکتر عبدعلی ناصری، محصولات تولیدی این شرکت از جمله انواع شکر، خمیرمایه، الکل، ام.دی.اف با بالاترین کیفیت و رعایت استانداردهای معتبر ملی و جهانی تولید می‌شود.

این صنعت با برخورداری از مجهزترین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت در بخش‌های مختلف، همواره در صدر واحدهای تولیدی استاندارد قرار دارد.

شکر تولیدی این شرکت برای اولین بار در میان صنایع قند و شکر ایران موفق به اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی سازمان غذا و داروی جهانی و استاندارد صادرات اتحادیه اروپا شده است.

تولید محصولات نیشکری با بالاترین نشان استاندارد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در ادامه صنعت نیشکر را خانواده‌ای به وسعت ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد که توانسته با ایجاد اشتغالی بالغ بر ۲۵ هزار نفر به صورت مستقیم و ۵ تا ۶ هزار نفر به صورت فصلی، در تامین معیشت تعداد زیادی از مردم خوزستان نقش داشته باشد.

ناصری به تامین ۵۰ درصد شکر مورد نیاز کشور اشاره کرد و بیان داشت که هر یک از کشت و صنعت‌های هفتگانه ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در سال را داراست که با پیوستن کشت و صنعت هفت‌تپه به هفت طرح، در یک برنامه‌ریزی سه ساله، ظرفیت تولیدی شکر به ۸۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی تولید الکل طبی با ظرفیت ۳۳ میلیون لیتر در سال، خمیرمایه با ظرفیت ۱۰ هزار تن، شکر قهوه‌ای با ظرفیت ۷۵۰۰ تن، شکر دارویی با ظرفیت ۱۵ هزار تن، خوراک دام با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، ام.دی.اف با ظرفیت تولید ۱۳۲ هزار متر مکعب در سال را از دیگر ظرفیت‌های این شرکت برشمرد که همگی منطبق با استاندارد‌های ملی و جهانی است.

ارتقای کیفی محصولات تولیدی در صنعت نیشکر

در ادامه این نشست، مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان از تعامل و همکاری دکتر ناصری و تلاش مجموعه بزرگ توسعه نیشکر در انطباق محصولات تولیدی با استانداردهای ملی و جهانی تقدیر کرد.

به گفته علی داودی، رعایت استانداردها در صنعت توسعه نیشکر باعث ارتقای کیفی محصولات تولیدی شده که این گام یکی از پایه‌های تحقق رونق تولید است.

وی در ادامه بر تداوم همکاری و تعامل صنعت نیشکر با اداره کل استاندارد خوزستان در حوزه کسب گواهینامه حلال در صنعت قند و شکر و گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری تاکید کرد.

کشت و صنعت امیرکبیر از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر اولین دریافت کننده گواهینامه حلال در صنعت قند و شکر ایران است و اخیرا نیز این نشان به نیشکر فارابی تعلق گرفته است.

استاندارد مدیریت انرژی، نشان ملی خمیرمایه و الکل، استاندارد مدیریت ایمنی، بهداشت و… بخشی دیگر از گواهینامه‌های ملی و جهانی دریافتی این صنعت در سال‌های اخیر است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.