تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
12

توضیح دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان

  • کد خبر : 4964
  • 15 آبان 1400 - 9:44
توضیح دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان
امید جنوب - روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص مطالب منتشره در فضای مجازی در رابطه با واکسیناسیون دانش آموزان استان خوزستان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، در دوره شیوع بیماری کووید ۱۹ مشارکت مسوولانه و همدلی اقشار مختلف جامعه برای مقابله با این بیماری، نقطه ای امیدوارکننده و روشن است که در دوره بعد از کرونا هم به یادگار خواهد ماند.

یکی از اقشاری که با گذشت نزدیک به ۲ سال از پاندمی کووید ۱۹، در کنار مدافعان سلامت قرار گرفتند معلمان و جامعه فرهیخته آموزش و پرورش بود که بار سنگین تداوم آموزش را بر دوش کشیدند و در فرهنگ سازی برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز نقش موثری داشتند. 

در زمینه واکسیناسیون به عنوان یکی از الزامات بازگشایی حضوری مدارس نیز آموزش و پرورش می‌تواند با توجه به جایگاه خطیر خود در نظام تربیتی، در فرهنگ سازی و اعتمادبخشی به خانواده‌ها نقشی مهمی ایفا کند.

تاکنون به لطف تلاش های صورت گرفته، پوشش واکسیناسیون دانش آموزی در استان خوزستان ۶۵ درصد است که امیدواریم تا فرارسیدن موعد بازگشایی مدارس، در برخی مدارس استان که تاکنون به هر دلیلی دریافت واکسن به حد قابل قبولی نرسیده نیز با اولویت قرار دادن سلامت عمومی، شاهد افزایش پوشش واکسیناسیون دانش آموزی استان باشیم.

اولویت دستگاه سلامت، حفظ جان مردم است، هرگونه ملاحظه و اغماض در این زمینه ممکن است به قیمت از دست رفتن جان عده ای از هموطنان تمام شود لذا تمامی اظهار نظرها و مطالبات مطرح شده نیز مستند به گزارش‌های نهادهای مربوطه و با هدف دفاع از سلامت جامعه صورت می گیرد.

کارکنان حوزه بهداشت و درمان در تمام طول پاندمی کووید ۱۹ برای دفاع از سلامت مردم به صورت شبانه روزی مجاهدت ورزیده و در این راه شهدای زیادی نیز تقدیم کرده اند.

اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و ۱۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=4964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.