تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7
معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز:

تنها ۷ درصد جمعیت هدف خوزستان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند

  • کد خبر : 6812
  • 04 دی 1400 - 9:58
تنها ۷ درصد جمعیت هدف خوزستان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند
امید جنوب - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به انتشار سریع اُمیکرون در جهان، گفت: تنها ۷ درصد جمعیت هدف در استان خوزستان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: کرونا بار دیگر به سرعت در جهان در حال انتشار است و اروپا، آمریکا و کشورهای زیادی درگیر موج جدید ناشی از سویه اُمیکرون شده‌اند.

به گزارش امید جنوب ، وی افزود: گرچه هنوز ایران و خوزستان در شرایط خوبی قرار دارند به گونه‌ای که تعداد مبتلایان و موارد بستری به حداقل موارد از زمان شیوع کرونا تاکنون رسیده است اما نمی‌توانیم هیچ ویروسی را پشت مرزها نگه داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به گزارش شناسایی موارد اُمیکرون در کشور، گفت: واکسیناسیون، استفاده از ماسک، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها شرط پیشگیری از ابتلا و خیز موج جدید بیماری است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان بیان کرد: در خوزستان تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است بنابراین بیش از ۸۲ درصد جمعیت هدف خوزستان یعنی افراد بالای ۱۲ سال، یک مرحله واکسن را دریافت کرده‌اند اما میزان پوشش نوبت دوم واکسیناسیون حدود ۶۳ درصد است.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: ۱۸ درصد افراد بالای ۱۲ سال هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند. همچنین ۲۰ درصد افرادی که مرحله اول واکسن را دریافت کرده‌اند، هنوز برای تزریق نوبت دوم واکسن مراجعه نکرده‌اند و تنها ۷ درصد جمعیت هدف نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند بنابراین از مردم می‌خواهیم سریع‌تر برای دریافت واکسن یا تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.