تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7

تمهیدات لازم برای خرید گندم و کلزا در خوزستان فراهم شد

  • کد خبر : 9481
  • 01 فروردین 1401 - 12:30
تمهیدات لازم برای خرید گندم و کلزا در خوزستان فراهم شد
امید جنوب _ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: تهمیدات لازم برای شروع خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان فراهم شده است.

به گزارش امید جنوب ، امید جهان نژادیان روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه ستاد برداشت محصولات کشاورزی استان با حضورغله و خدمات بازرگانی استان ، تعاون روستایی (به عنوان مباشر درخرید گندم وکلزا) راهداری ، بانک کشاورزی ، جهادکشاورزی ، نیروی انتظامی ، پلیس راه و انجمن صفی کشاورزان استان تشکیل شده است افزود:برای خرید گندم و کلزا همه انبارهای و سیلوهای استان ضدعفونی و آفت زدایی شده است.

وی گفت:اعتبار مورد نیاز برای خرید تضمینی گندم و کلزا تامین شده است و به محض تحویل محصول و ثبت در سامانه ، بهای محصول به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه افزود:براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی هرکیلوگرم محصول گندم معمولی ۹۰هزار ریال ، گندم دُروم ۹۸هزار و دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال تعیین شده است.

جهان نژادیان با اشاره به اینکه خروج گندم از استان (خارج از شبکه) ممنوع است افزود:ماموران پلیس راه طبق قانون و مقررات از خروج غیرقانونی و بدون مجوز گندم از استان خوزستان جلوگیری خواهند کرد.

به گفته وی در آستانه شروع برداشت ۲ محصول راهبردی گندم و دانه روغنی کلزا صدها دستگاه کمباین از استان های فارس ، همدان و اصفهان در حال ورود به خوزستان هستند.

در سال زراعی جاری ۳۵۸هزار هکتار گندم آبی ، ۱۶۷هزار هکتار گندم دیم و ۲۵هزار هکتار دانه روغنی کلزا در خوزستان زیر کشت رفته است.

برداشت ۲ محصول گندم و کلزا از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ ابتدا در مناطق جنوبی وسپس در  مناطق مرکزی ، غربی ، شمال و شرق و شمال شرق استان شروع می شود و تا ۴۰ روز ادامه خواهد داشت.سال زراعی گذشته حدود ۱.۲میلیون تن گندم و حدود ۱۱۰هزار تن دانه روغنی کلزا از اراضی کشاورزی خوزستان برداشت شد.

سالانه حدود ۱۷.۵میلیون محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، عسل و آبزیان پرورشی معادل ۱۴درصد کل محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.