تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
11

تعویض کامل شیرآلات تاج چاه شماره ۱۰۳میدان رگ سفید-۱ بدون حضور دکل

  • کد خبر : 5617
  • 07 آذر 1400 - 9:44
تعویض کامل شیرآلات تاج چاه شماره ۱۰۳میدان رگ سفید-۱ بدون حضور دکل
امید جنوب - شیرآلات تاج چاه شماره-۱۰۳ رگ سفید بدون حضور دكل حفاری و با بکارگیری قطعات ساخت دانشگاه صنعتی شریف و سود وصرفه اقتصادی قابل ملاحظه تعويض گرديد.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب :

  مدیر عامل شرکت آغاجاری ضمن اعلام این خبر بیان کرد :
چاه ۱۰۳ از چاههای نفتی میدان رگ سفید است که بعلت افت فشار جریانی ،تولید از آن از طریق مشبک کاری در ناحیه گازی و به روش فرازآوری طبیعی انجام می‌گردد.
با توجه به نشت داخلی شیرآلات تاج چاه و ناایمن بودن شیرهای مذکور، تعویض شیرهای معیوب باتوجه به شرایط ویژه چاه ( تولید به روش فرازآوری طبیعی ، انحراف ۵۳ درجه و تولید آسفالت) در دستور کار اداره مهندسی تولید این شرکت قرار گرفت که با لحاظ و محاسبه صرفه جویی بار مالی حاصل از استقرار دکل تعمیراتی، همچنین تبعات جلوگیری از آسیب مخزنی در حین تعمیر و حفاری بر اساس محاسبات فنی ، با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی های لازم و نظارت همکاران در ادارات مهندسی بهره برداری شرکت آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، تمامی شیرآلات تاج چاه شماره-۱۰۳ رگ سفید بدون حضور دکل تعویض گردید .
مهندس پژمان قضائی پور با اشاره به نقش خودباوری و استفاده از ظرفیت قطعات ساخته شده توسط شرکت‌ های دانش بنیان افزود: در این عملیات یک عدد مسدود کننده قابل برداشت درون چاهی ساخت دانشگاه صنعتی شریف درعمق ١٩۶٠ متر حفار و یک عدد مسدود کننده در پستانک نارونده (No go nipple) در عمق ١٨٣٣ متر حفار و مسدود کننده دیگری در آویزه لوله مغزی چاه(Tubing hanger) توسط گروه خدمات فنی سر چاهی نصب وبا توجه به شرایط خاص چاه و عدم امکان استفاده از ابزار هم‌مرکز کننده( centerlizer )و  با بکار گیری اتصالات مفصل دار (knuckle joint) خارج سازی مسدود کننده قابل بازیافت با موفقیت انجام شد. 
مهندس قضائی پور اجرای موفقیت آمیز چنین عملیاتی را با توجه به تحریم های ظالمانه غرب بر علیه کشور اقدامی مهم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ بعنوان  (( سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها )) بیان نمود.
وی سود و صرفه اقتصادی حاصل از این عملیات را که بدون حضور دکل انجام شد ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش قابل ملاحظه زمان تعمیر چاه در مقایسه با وضعیت استقرار دکل حفاری،میزان ۱۵۰ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی در برداشت نفت از این چاه حاصل شده است‌.
مهندس قضایی پور در پایان از مشارکت خدمات فنی سرچاهی و درون چاهی و شرکت ملی حفاری در اجرای این عملیات ،همچنین از مدیریت تعمیر وتکمیل و خدمات فنی چاهها و مدیریت امور فنی مناطق نفت خیز جنوب بجهت مشارکت در برنامه ریزی و فراهم نمودن خدمات وامکانات قدردانی نمود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=5617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.