تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
6
رئیس شورای شهر اهواز خبر داد:

تصویب بودجه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری

  • کد خبر : 9055
  • 14 اسفند 1400 - 22:11
تصویب بودجه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری
امید جنوب _ رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با بررسی‌های انجام شده ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری کاهش یافت و به میزان ۶۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار امید جنوب ، در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهر اهواز، اظهار کرد: ممکن است بودجه امسال نسبت به سنوات قبل افزایش زیادی داشته باشد، اما ایجاد تحول در شهر مورد توجه شورای اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته هر سازمان و منطقه به صورت جداگانه بودجه خود را تنظیم و ارائه می‌کرد، اما برای اولین بار بودجه سازمان‌ها و مناطق هشت‌گانه شهرداری به صورت متمرکز تدوین و به شورای اسلامی شهر ارائه شد.رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: اولویت اصلی در بودجه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است، ظرفیت‌سنجی نیز یکی از مواردی است که در بودجه به آن توجه شده به‌گونه‌ای که ظرفیت‌های مختلف شهر شناسایی و مدنظر قرار گرفته است و توجه به مناطق محروم، کم‌برخوردار و اولویت‌های شهروندان در مباحث مختلف مانند فضای سبز، آسفالت از امتیازات ویژه بودجه ۱۴۰۱ است.

وی تصریح کرد: در بودجه بالغ بر ۴۲ درصد به صورت واقعی به مصارف جاری تخصیص داده شده و ۵۸ درصد نیز به حوزه عمرانی اختصاص یافته است، بخشی از بودجه ۱۴۰۱ به وسیله اوراق مشارکت، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری تأمین می‌شود و این مورد از جمله نکات مثبت بودجه سال آینده است.

محمودی تاکید کرد: امیدواریم با نگاه تحولی که شهرداری و شورای اسلامی شهر دارند و با توجه به ظرفیت‌های اهواز بودجه تحقق یابد و شاهد تحول در اهواز باشیم.

وی اضافه کرد: شهرداری اهواز بودجه‌ای به میزان ۷,۵۰۰ میلیارد تومان را پیشنهاد داده بود، اما شورای اسلامی شهر بر اساس بررسی‌های انجام شده، حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی را کاهش داد و سرانجام بودجه ۶,۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تصویب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اگر مشاهده کند که در راستای تحقق بودجه تلاش می‌شود، قطعاً امکان اصلاحیه بر بودجه را بررسی و لحاظ می‌کند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.