تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
7

ترانشیپ بیش از ۲ میلیون تن کالا از مرزهای خوزستان

  • کد خبر : 8168
  • 11 بهمن 1400 - 10:03
ترانشیپ بیش از ۲ میلیون تن کالا از مرزهای خوزستان
امید جنوب - معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۲۸۲ تن کالا در ۱۰ ماه امسال از مرزهای خوزستان ترانشیپ (حمل و نقل کالا به مقصد میانی و سپس به مقصد اصلی) شد.

به گزارش امید جنوب ، فواد غزیعلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: در این مدت، ۸۸۶ هزار و ۱۸۲ تن کالا توسط ۳۵ هزار و ۳۱۳ کامیون از مرز شلمچه جابه جا شد که نسبت به مدت مشابه ۱۰۹ درصد در تناژ و ۲۱۱ درصد در تعداد سفر افزایش داشته است.
وی افزود: سهم ترانشیپ کالا از پایانه چذابه در مدت یاد شده نیز یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۰۰ تن توسط ۲۲ هزار و ۷۰۲ کامیون بود که نسبت به مدت مشابه پارسال هم در تناژ و هم در تعداد سفر رشد ۷۶ درصدی را نشان می دهد.
غزیعلی ادامه داد: در مجموع این میزان کالا توسط ۵۸ هزار و ۱۵ کامیون ترانشیپ شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: عمده کالاهای ترانشیپ شده از پایانه‌های مرزی چذابه مصالح ساختمانی، تره‌ بار، مواد غذایی، وسایل مکانیکی و خانگی، لبنیات و آبزیان پرورشی، چوب و آهن آلات هستند.

محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر(مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی از محصولات ترانشیپ شده از مرز شلمچه به عراق است.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیر۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق به تدریج برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت زایران عتبات عالیات بازگشایی شدند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=8168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.