تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
7
در دوازده ماهه سال 1400 محقق شد؛

تخلیه و بارگیری نزدیک به ۴۶ میلیون تن کالا دربندرامام خمینی(ره)

  • کد خبر : 9676
  • 10 فروردین 1401 - 16:14
تخلیه و بارگیری نزدیک به ۴۶  میلیون تن کالا دربندرامام خمینی(ره)
امید جنوب - تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی درمجتمع بندری امام خمینی(ره) در دوازده ماهه سال 1400، با بیش از 17 درصد رشد به 45 میلیون و 976 هزار تن رسید.



به گزارش پایگاه خبری امید جنوب به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: همچنین در این بازه زمانی به دنبال پهلوگیری ۲۸۹ فروند کشتی اقیانوس‌پیما در این مجتمع بزرگ بندری، ۱۷ میلیون و ۵۱۷ هزار تن کالای اساسی مشتمل بر ذرت، جو، کنجاله، دانه روغنی، شکرخام، روغن خوراکی، برنج و گندم تخلیه شده است که ۱۴درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.
دریس در ادامه افزود: بیش از ۲۹ میلیون کالای غیر نفتی در بازه‌ی زمانی یاد شده تخلیه و بارگیری شده است که در حدود ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی همچنین با اشاره به افزایش نزدیک به ۴ میلیون تن به حجم تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی نسبت به سال گذشته بیان داشت: تخلیه و بارگیری کالاهای با رشدی بیش از ۳۱ درصد در دوازده ماهه سال گذشته به به ۱۶ میلیون و ۶۶۵ هزار تن رسید.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) از رونق مجدد فعالیت‌های مرتبط به ترانزیت فرآورده‌های نفتی در این مجتمع بزرگ بندری با توجه به موقعیت مهم تزانزیتی آن خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون و ۴۱۶ هزار تن کالای در دوازده ماهه سال قبل با بهره گیری از موقعیت ممتاز بندرامام خمینی(ره) ترانزیت شده است.
دریس همچنین رشد تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری را در سال‌های اخیر پیوسته و ادامه‌دار عنوان و خاطرنشان کرد: ۱۲۸ هزار و ۷۶۸ TEU در دوازده ماهه سال گذشته در پایانه مکانیزه و پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شده است که رشدی بیش از ۸ درصد را نشان می‌دهد.
یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) در شمال غربی خلیج فارس به عنوان پهناورترین بندر تجاری کشور و کانون تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی نقش مهمی با بهره‌گیری از ۷ کیلومتر اسکله، تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری و نیروهای عملیاتی مجرب نقش مهمی در زنجیره‌ی تأمین کالا ایفا می‌کند.
روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان
منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.