تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024
8

تاکیداستاندار خوزستان برانجام واکسیناسیون ورعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

  • کد خبر : 6525
  • 27 آذر 1400 - 18:58
تاکیداستاندار خوزستان برانجام واکسیناسیون ورعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی
امید جنوب _ استاندار خوزستان با تاکید بر اجرای واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: لازم است که تمامی فرمانداران این موضوع را جدی بگیرند.

به گزارش امید جنوب ، صادق خلیلیان روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در محل استانداری بیان کرد: کنترل هوشمند فعالیت‌ها را از هفته گذشته در رابطه با دستگاه‌های اجرایی خوزستان آغاز شد و این هفته برای ناوگان درون شهری اجرا خواهد شد.

وی گفت: کنترل هوشمند فعالیت‌ها به تدریج توسعه پیدا می کند تا ما بتوانیم فعالیت‌های مختلف جامعه را به صورت عادی دنبال کنیم.

وی به بحث توسعه واکسیناسیون اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به سویه جدید اُمیکرون باید موضوع واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌ها را جدی بگیریم و در عین حال افراد واجد شرایط برای دریافت دُز سوم اقدام کنند.

استاندار خوزستان گفت: رسانه‌ها نقش موثری در اطلاع رسانی به افراد جامعه در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون دارند و با افزایش واکسیناسیون، می‌توان از فضای کرونا عبور کرده و آسیب کمتری به مردم وارد شود.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی خوزستان به لحاظ واکسیناسیون تا حدود زیادی به میانگین کشوری نزدیک شده است افزود: این موضوع ما را امیدوار می‌کند که بتوانیم فعالیت‌های عادی خود را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: ویروس اُمیکرون یک سویه وحشی است لذا باید با جدیت بیشتری شیوه‌نامه‌ها و واکسیناسیون را دنبال کنیم؛ همچنین لازم است کسانی که واکسن آنها تاخیر شده تا هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

خلیلیان گفت: افرادی که ۲ نوبت واکسن زده‌اند باید برای تزرزق دز سوم ترغیب شوند تا در مقابل ویروس مصونیت نسبی پیدا کنند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تزرزق یک دُز واکسن خیلی ایمنی ندارد اما تزریق ۲ نوبت واکسن تا ۳۰ درصد و تزریق سه نوبت به بالا بین ۷۰ تا ۹۰ درصد مصونیت ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران نسبت به سایر کشورها بهتر است افزود: آمار مرگ و میر خوزستان نیز از متوسط کشوری بهتر بوده که نشان‌دهنده اقدامات و تلاش‌ صورت گرفته در استان است. 

استاندار خوزستان با اشاره به موفقیت نسبی طرح شهید سلیمانی در استان گفت: با اقداماتی که در قرارگاه عملیاتی استانی ستاد مدیریت کرونا انجام شده امیدواریم امکانات بیشتری برای این طرح در نظر گرفته شود تا بتوان با جدیت بیشتری آن را دنبال کرد.

هم‌اکنون بیش از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است. اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان آبی کرونایی هستند.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=6525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.