تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
6

تامین ۶۰۰ تن خوراک دام رایگان برای دامداران دشت آزادگان

  • کد خبر : 741
  • 04 مرداد 1400 - 11:15
تامین ۶۰۰ تن خوراک دام رایگان برای دامداران دشت آزادگان
امید جنوب - فرماندار دشت آزادگان گفت: ۶۰۰ تن خوراک دام آماده (کنسانتره دام) برای توزیع رایگان میان دامداران این شهرستان تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امید جنوب ، حمید سیلاوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد  با توجه به خشکسالی  و تنش آبی به وجود آمده برای بهبود تغذیه دام این شهرستان، توزیع خوراک آماده دام (کنسانتره دام) در دستورکار  قرار گرفت.

وی گفت: این خوراک دام در اختیار اداره تعاون روستایی شهرستان برای توزیع در بین دامداران قرار گرفته است.
فرماندار دشت آزادگان با اشاره به بررسی وضعیت دامداران این شهرستان در شرایط کمبود آب بیان کرد:معاون هماهنگی عمرانی این فرمانداری مکلف شده به صورت میدانی تمامی موارد آسیب وارده به دامداران این شهرستان بر اثر خشکسالی را مستند سازی  و پیگیری کند تا در جهت جبران خسارت به دامداران اقدام لازم انجام شود.
سیلاوی بیان کرد: دامداران این شهرستان اطمینان داشته باشند پیگیر حل تمام مشکلات پیش آمده بر اثر خشکسالی و خسارت وارده به کشاورزان و دامداران هستیم.

در پی کاهش بارش باران و کاهش آورد آب درپشت سدهای خوزستان بیشتر مناطق استان به ویژه شهرهای جنوبی و غربی خوزستان دچار تنش آبی شده‌اند.

طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان سد کرخه با ۴۵ درصد کاهش آورد آب نسبت به یک دوره گذشته خود بدترین شرایط را نسبت به سایر سدهای خوزستان دارد.

دامداران و کشاورزان در پی خشکسالی سال آبی جاری، متحمل ضرر و زیان شده‌اند که طبق مصوبه دولت خسارت وارد شده به این قشر پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=741

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.