تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
5
معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز خبر داد:

تاخیر بیش از یک میلیون خوزستانی در نوبت سوم واکسیناسیون

  • کد خبر : 9186
  • 17 اسفند 1400 - 10:58
تاخیر بیش از یک میلیون خوزستانی در نوبت سوم واکسیناسیون
امید جنوب _ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تاخیر بیش از یک میلیون خوزستانی در انجام نوبت سوم واکسیناسیون خبر داد.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا و پیک بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: روند کاهشی بیماری همچنان ادامه دارد البته در برخی مواقع با افت و خیز و نوسان همراه است.

به گزارش امید جنوب ، وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ هزار و ۷۶۸ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که در تعداد مراجعه‌کننده به این مراکز نسبت به روز گذشته مقداری افزایش داشته‌ایم. پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، ۵۷۳ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نیز نسبت به روز گذشته، ۱۳۶ مورد بیشتر شده است.

علوی گفت: در این مدت ۴۸ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که تعداد موارد بستری جدید در بیمارستان‌ها نسبت به روز قبل یک نفر کمتر شده است. در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که نسبت به روز قبل ۱۰ فوتی کمتر داشته‌ایم.

وی با اشاره به تزریق بیش از ۷ میلیون دوز واکسن در خوزستان، گفت:  آنچه می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری و کاهش مرگ و میرها بسیار موثر باشد، واکسیناسیون به ویژه تزریق دوز سوم است. تاکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵ درصد و نوبت دوم ۷۲.۸ درصد و  نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۰.۷ درصد است.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: همچنان حدود ۴۳۶ هزار نفر واجد شرایط واکسیناسیون هستند که هنوز برای واکسیناسیون اقدام نکرده‌اند. حدود ۱۳ درصد نیز در تزریق نوبت دوم و یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر معادل ۵۷ درصد در تزریق نوبت سوم تاخیر دارند. پوشش واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال خوزستانی نیز حدود ۱۰.۲ درصد است.

لینک کوتاه : https://omidjonob.ir/?p=9186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.